نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » سایر ورزش ها » مسن ترین بدنساز جهان+عکس

بدن‌سازی یا زیبای‌اندام (به انگلیسی: Bodybuilding) ورزشی است که در آن فرد بدن‌ساز با انجام تمرینتات مختلف قدرتی و استقامتی بر روی عضلات خود، همچنین تغذیه مناسب و البته استراحت کافی به ساخت بدنی حجیم، کات شده و البته متناسب مبادرت می‌ورزد. همچنین بالا رفتن آمادگی جسمانی (در دو بعد قدرتی و استقامتی عضلات) نیز ماحصل این تمرینات می‌باشد. واژه پرورش‌اندام بیشتر به افزایش حجم (البته حجم کات شده یا به اصطلاح عضله خشک) در این ورزش اشاره دارد و واژه تناسب‌اندام بیشتر بر تقویت عضلات ضعیف در این ورزش اشاره دارد. ورزشکاران دیگر ورزش‌ها نیز از تمرینات بدن‌سازی به منظور افزایش قدرت ویا افزایش استقامت عضلانی بهره می‌برند و بدن‌سازی به نوعی ورزش مادر محسوب می‌گردد، به عنوان مثال یک شناگر نیز می‌تواند به منظور پیشرفت در شنای قورباغه به باشگاه بدن‌سازی رفته و به تقویت عضلات زیربغل خود بپردازد

بدنسازی و وزنه برداری ورزش هایی هستند که تنها می توان در سن های پایین آن ها را انجام داد چرا با افزایش سن بدن انسان ضعیف شده و استخوان ها قادر به تحمل سختی ها نیستند.

“سوند استنسگارد” پیرمرد ۹۵ ساله دانمارکی است که در این سن هم دست از تلاش برای بدنسازی برنداشته است و هنوز تصمیم دارد برای قهرمانی جهان در رشته پرس سینه بجنگد.

مسن ترین بدنساز جهان+عکس

این مرد که دو سال پیش به خاطر سکته قلبی در بیمارستان بوده است حالا می تواند وزنه های بزرگی به اندازه ۱۳۰ کیلوگرم را بلند کند. وزنه ای که حتی افرادی با یک چهارم سن او حتی نمی توانند آن را از روی زمین بردارند.

این پیرمرد قادر است به صورت خوابیده یا ایستاده این وزنه را مهار کند و انگیزه بالایی برای پرورش اندام و مسابقات بین المللی دارد. او در باشگاهی که اکثریت جوانان ۲۰ ساله هستند ورزش می کند و لقب پدربزرگ بدنسازی را به خود اختصاص داده است.

مسن ترین بدنساز جهان+عکس

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت