نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » ته چین مرغ و بادمجان شیرازی

ته چین مرغ و بادمجان شیرازیته چین مرغ و بادمجان شیرازی

برنج ۵ لیوان . سینه مرغ ۳ عدد . بادمجان ۳ عدد . شکر ۲ قاشق غذاخوری . زرشک ۱۰۰ گرم
آب مرغ ۱ لیوان . زرده تخم مرغ ۲ عدد . ماست پر چرب ۱ لیوان . زعفران دم کرده مقدار لازم
طرز تهیه : سینه های مرغ را با ۱ عدد پیاز ، نمک ، زرد چوبه و چند لیوان اب داخل قابلمه بریزید و بپزید سپس ریش ریش کنید و کنار بگذارید.
بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید ، روی بادمجان های حلقه شده نمک بپاشید و ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا آب اضافی بادمجان ها خارج شود سپس در روغن سرخ کنید.
برنج را ۳۰ دقیقه قبل از پخت خیس دهید ، را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نرم شود سپس آبکشی نمائید ( زمانی باید برنج را آبکشی کنید که دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف دانه برنج نرم و مغز آن کمی خام باشد .)
زرشک را ۱۰ دقیقه در آب گرم خیس دهید تا نرم شود سپس زرشک و شکر را با مقداری روغن یا کره تفت دهید.
داخل کاسه ای ماست ، زرده های تخم مرغ ، مقداری زعفران دم کرده و نمک را با ۱/۴ برنج آبکش شده مخلوط کنید ، کف قابلمه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید و این مخلوط را داخل قابلمه بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا مواد خوب فشرده شوند.
مقداری زرشک ، سرخ شده و مرغ ریش ریش شده را روی این لایه بریزید ، مقداری برنج سفید روی این مواد بریزید و به همین صورت ۲-۳ لایه روی هم قرار دهید و لایه آخر را نیز با برج بپوشانید.
حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کنید سپس ۱ لیوان آب مرغ را روی برنج بریزید ، حرارت را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید برنج بپزد ، پس از پخت برنج را بصورت قالبی داخل ظرف برگردانید و سرو کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت