نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » آموزش » گودی کمر را با این ۷ حرکت درمان کنید

ضایعات ستون فقرات اغلب اوقات باید حداکثر تا پیش از سن بلوغ اصلاح شوند. اما خوشبختانه گودی کمر افزایش‌یافته را می‌توان تا ۲۰ سالگی هم تا حد زیادی به حالت عادی برگرداند.

گودی کمر

گودی کمر

بهترین ورزش‌ها برای اصلاح ناهنجاری‌ قابل‌ترمیم و گودی کمر، انجام حرکت‌های کششی برای تقویت عضلات خلفی ران، عضلات شکم و عضلات سینه‌ای است. به‌طورکلی دو گروه از عضلات برای حفظ لوردوز کمر ضروری هستند؛ عضلات جدار شکم و عضلات راست‌کننده لگن. اگر این دو گروه عضلات قوی باشند و تعادل عضلانی بین این دو گروه وجود داشته باشد، لوردوز کمری در وضعیت طبیعی خود حفظ خواهد شد.

شنا کردن به ویژه کرال سینه و انجام حرکت کششی «گربه و شتر» کمک زیادی به تقویت عضلات مسوول در استحکام گودی طبیعی کمر می‌کنند. به طوری که گفته می‌شود شنا کردن می‌تواند تا ۹۰ درصد در بهبود این ناهنجاری موثر باشد.

در حرکت «گربه و شتر» نیز فرد در حالی که چهار دست وپا روی زانو وکف دو دست خود قرار گرفته است ژست یک گربه عصبانی را به خود می‌گیرد. یعنی پشت خود را تا جایی که می‌تواند به بالا می‌کشد وچند ثانیه در همین حالت نگاه می‌دارد.

یکی دیگر از ورزش‌های مفید و معروفی که اغلب برای اصلاح ناهنجاری‌های ستون فقرات به کار می‌رود ورزش ابداعی آقای ویلیام است. او حرکات خود را بر پایه افزایش‌ قدرت و انعطاف‌پذیری عضلات ناحیه کمر و لگن طراحی‌‌کرد. حرکات ۶‌گانه آقای ویلیام به‌طور خلاصه شامل حرکات زیر هستند:

حرکت اول: فرد در حالی که راحت دراز کشیده و زانوهایش خم است، سعی می‌کند ضمن منقبض کردن عضلات شکم، لگن خود را کمی بلند کند.

حرکت دوم : فرد در حالی که خوابیده و زانوهایش کمی خم است، سعی می‌کند با دست‌های کشیده به حالت نشسته درآید.

حرکت سوم : فرد در حالت خوابیده، سعی می‌کند زانوهای خود را تا آنجا که می‌تواند به طرف سینه حرکت دهد.

حرکت چهارم : فرد در حالی که نشسته است، سعی می‌کند به‌طور ملایم دست‌هایش را به مچ پا برساند.

حرکت پنجم : فرد در حالی که در حالت استارت دو میدانی قرار گرفته است، سعی می‌کند با متمایل شدن به سمت جلو روی پای عقب خود فشار وارد کند.

در مرحله بعد ضمن عوض کردن پاها، همین حرکت را برای پای دیگر انجام می‌دهد.

حرکت ششم : فرد در حالی که کنار دیوار ایستاده است، سعی می‌کند بنشیند. این تمرین را با استفاده از یک صندلی نیز انجام داد، یعنی فرد در کنار صندلی قرار می‌گیرد و به جای اینکه روی زمین بنشیند، روی صندلی می‌نشیند.

استفاده از قوزبند یا کمربند اگر بدون نظارت مستقیم پزشک صورت گیرد مثل آن می‌ماند که شما برای درمان سردرد ناشی از یک تومور مغزی تنها به استامینوفن اکتفا کرده باشید. استفاده از قوزبند و کمربند تنها باید در مدت‌های کاملا محدود (به عنوان نمونه دوره‌های ۴ ماهه) صورت گیرد، نکته مهم‌تر آنکه باید روزانه یک ساعت کمربند باز شود و برای جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات زیر کمربند ورزش‌های مخصوص آن با جدیت انجام شود.

 

تاریخ: 19 ژانویه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: آموزش , سلامت , سلامت جسم
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت