مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » دارو ها » آنتی بیوتیک های طبیعی را بشناسید
آنتی بیوتیک ها یکی از پرمصرف ترین داروهاست این در حالی است که مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک علاوه بر آسیب رساندن به سیستم گوارشی باعث می شود سیستم ایمنی بدن کارایی خود را از دست بدهد اما چند نوع ماده طبیعی وجود دارد که خاصیت آن ها مشابه آنتی بیوتیک است بدون اینکه به سیستم گوارشی آسیب برساند.
آنتی بیوتیک های طبیعی را بشناسید

آنتی بیوتیک های طبیعی را بشناسید

سرخارگل:

از این گل برای درمان عفونت های متعدد از جمله زخم، مسمومیت های خونی، دیفتری و بیماری های مرتبط با باکتری استفاده می شود. مردم کشور آمریکا از این گیاه برای کاهش دادن زمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا و رفع علایم آن مانند گلودرد، سرفه و تب استفاده می کنند. بیشتر متخصصان داروهای گیاهی، مصرف این گیاه را برای تقویت سیستم ایمنی و مقابله با عفونت های بدن توصیه می کنند. این گیاه حتی خطرناک ترین نوع باکتری مانند استافیلوکوکوس اورئوس را که عفونت کشنده MRSA ایجاد می کند، از بین می برد.

نقره کلوئیدی:

قرن هاست که از این ماده به عنوان آنتی بیوتیک موثر استفاده می شود. قبل از سال ۱۹۳۸ و استفاده از آنتی بیوتیک ها، پزشکان برای رفع باکتری از طریق طبیعی از این ماده استفاده می کردند.

آنتی بیوتیک ها می تواند به کلیه و عملکرد کبد آسیب برساند. در مقابل نقره کلوئیدی اثر کشنده روی میکروب ها دارد و بدون این که عملکرد سمی روی میزبان داشته باشد، این ماده می تواند میکروب های مقاوم به آنتی بیوتیک مانند MRSA , SARS و آنفلوآنزای مرغی را از بین ببرد.

سیر:

سیر حاوی ۲ ترکیب، آلیسین (اسید آمینه غنی از سولفور) و آلیفیز (آنزیم با پایه پروتئین) است. آلیسین ترکیب فراری است که پس از له شدن سیر تنها چند ساعت می ماند و آنتی بیوتیک طبیعی قوی است.

یک پنجم آن پنی سیلین قوی است و خاصیت ضدقارچی و ضد ویروسی دارد. سیر به سلول های سفید خون کمک می کند تا با عفونت مقابله کند. سیر دارای خاصیت آنتی بیوتیک، ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد میکروبی است که علاوه بر محافظت در برابر باکتری های مضر، باعث دفع آن ها نیز می شود. این آنتی اکسیدان طبیعی رادیکال های آزاد را از بین می برد.

روغن مرزنگوش:

این روغن حاوی ۲ نوع ترکیب به نام کارواکرول و تیمول است که خواص قوی ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد.

این روغن بدون آسیب رساندن به باکتری های مفید، باکتری های بیماری زا را از بین می برد.

نتایج بیش از ۸۰۰ بررسی بر تاثیر درمانی این روغن تاکید می کند. کارواکرول می تواند عفونت های باکتریایی، عفونت های قارچی، ویروس ها، انگل ها، تومور و حساسیت را کاهش دهد.

تاریخ: 14 ژانویه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: دارو ها , سلامت
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت