نایت ملودی » سرگرمی » نایت پلاس » تکنولوژی » لامپ‌های هوشمند جدید

SengledInt

لامپ‌های هوشمند جدید امواج وای‌فای را تقویت و سارقان را شناسایی می‌کنند
با گذشت زمان و گسترش مرز‌های فناوری، لامپ‌هایی که تا چند سال پیش تنها وظیفه‌ی روشنایی را بر عهده داشتند، خدمات دیگری نیز ارائه خواهند داد. کمپانی چینی Sengled در CES 2015 لامپ هوشمندی با قابلیت تقویت امواج وای‌فای و شناسایی چهره معرفی کرد.

کمپانی چینی Sengled که در شهر شانگهای مستقر است، نسل جدید لامپ‌های هوشمند خود را در نمایشگاه CES 2015 معرفی کرد که قابلیت‌های جالب توجهی داشتند. لامپ‌های هوشمند مورد نظر را می‌توان با استفاده از اپلیکیشن مربوط کنترل کرد، بطوریکه امکان تنظیم لامپ برای روشن شدن در زمان پخش موسیقی و تقویت امواج وای-فای وجود دارد. شاید یکی از قابلیت‌های جالب این لامپ امکان شناسایی چهره‌ی سارقان یا افرادی باشد که وارد محل کار یا منزل شما می‌شوند.

البته تمام لامپ‌های عرضه شده توسط این کمپانی امکان شناسایی چهره را نداشته و فقط Snap قادر است چنین کاری را انجام دهد. Snap در کنار بهره‌‌گیری از امکان شناسایی چهره، از دوربین امنیتی، میکروفون و بلندگو نیز در کنار سنسور شناسایی حرکت و ضبط ویدئو برخوردار است.

Sengled کاربردهای امنیتی متعددی را برای این لامپ‌ها پیش‌بینی کرده که از جمله‌ی آن می‌توان به جایگزینی آن با سیستم‌های جداگانه‌ی دوربین امنیتی، سنسور‌های شناسایی حرکت و لامپ‌های تعبیه شده برای روشنایی اشاره کرد.

Sengled لامپ‌های Snap را با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار برای هر دستگاه اواخر سال جاری میلادی روانه‌ی بازار خواهد کرد. سایر لامپ‌های ارائه شده توسط این کمپانی شامل نمونه‌ای با قابلیت تقویت امواج وای-فای با نام Boost می‌شود. همچنین باید به لامپ‌های هوشمند به‌همراه بلندگوهای بلوتوث اشاره کرد که Pulse و Solo‌ نام دارند. Solo‌ با قیمت ۵۹.۹۹ دلار از وجود یک بلندگوی سه واتی بهره می‌برد، در حالی که Pulse با برچسب قیمت ۱۶۹.۹۹ دلاری از بلندگوی قدرتمند چند کاناله‌ی بی‌سیم JBL برخوردار است.

تمامی لامپ‌های ارائه شده توسط این کمپانی همراه با اپلیکیشن توسعه یافته برای اندروید iOS قابل کنترل هستند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی چینی، هریک از لامپ‌های اشاره شده حداکثر عمری ۲۵٬۰۰۰ ساعته دارند که پس از این مدت می‌توان لامپ را تعویض کرد.

تاریخ: 13 ژانویه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: تکنولوژی , نایت پلاس
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت