نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » کشتی » سامان عبدولی: جمع‌مان جمع بود، گل‌مان کم بود!

امیر پور مند

فرنگی‌کار وزن ۵۵ کیلوگرم تیم‌ملی معتقد است که در جام جهانی هیچ‌ یک از کشتی‌گیران کم نگذاشتند.

 

سامان عبدولی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه‌خوزستان اظهارکرد: در این رقابت‌ها تمام تیم‌ها با همه داشته‌هایشان شرکت کرده بودند که این موضوع سطح پیکارها را بالا برده بود.

 

وی ادامه‌داد: خیلی‌ها فکر نمی‌کردند که حتی تیم‌ملی ایران بتواند جزو چهار تیم هم قرار بگیرد، چه برسد به این‌که نایب قهرمان شود. تمام کشتی‌گیران تیم چه در فینال و چه در سایر مسابقه‌ها چیزی کم نگذاشتند و سعی کردند با تمام قوا کشتی بگیرند.

 

این فرنگی کار اندیمشکی بیان‌کرد: در این مسابقات عملکرد خوب کشتی‌گیران در وهله اول به زحمات مربیان آن‌ها در شهرستان‌هایشان و بعد هم به عملکرد و زحمت کادر فنی تیم‌ملی برمی‌گردد که در سه ماهی که در اردو بودیم و باتوجه به شرایط و حاشیه‌هایی که داشتیم، توانستند به خوبی تیم را جمع کنند.

 

وی گفت: نبود محمد بنا در عملکرد ما تاثیر‌گذار بود و به قول معروف جمع‌مان جمع بود ولی گل‌مان کم بود! مطمئن باشید اگر بنا در تیم‌ملی حضور داشت، سایر کشتی‌گیران المپیکی هم در این پیکارها شرکت می‌کردند و تیم‌ ملی با اقتدار قهرمان این دوره می‌شد.

 

عبدولی افزود: بین کشتی‌گیران و بنا وابستگی‌ وجود دارد؛ هر وقت ما در تمرینات خسته بودیم، فقط با یکی، دو جمله بنا روحیه می‌گرفتیم در حالی که در این مسابقات در غیاب او روحیه لازم را نداشتیم. به نظرم اگر بنا در تیم‌ملی حضور داشت تیم‌مان مانند سه سال‌گذشته، به خوبی نتیجه می‌گرفت و می‌توانستیم پرچم کشورمان را در این دوره نیز به اهتزاز در بیاوریم.

 

 

 

وی عنوان‌کرد: به نظر من حضور بنا در تیم‌ملی ما را رو به جلو حرکت می‌دهد، در غیر این صورت تیم‌ملی به سمت پایین حرکت خواهد کرد. من به شخصه مدیریت بنا را در عملکرد تیم‌ملی تاثیر‌گذار می‌دانم.

 

فرنگی‌کار وزن ۵۵ کیلوگرم تیم‌ملی ادامه‌ داد: بنا را قلبا دوست دارم؛ حتی چند شب پیش خواب او را دیدم! کشتی‌گیران تیم‌ملی نیز او را به عنوان یک پدر دوست دارند، زیرا او یک انسان متفاوت است. به نظر من اگر می‌گویند حمید سوریان یک اعجوبه است، بنا هم یک اعجوبه است.

 

 

وی با بیان این‌که هدف بعدی من کسب مدال خوش‌رنگ مسابقات آسیایی هندوستان است، گفت: اکنون کم‌کم برنامه‌هایم را زیرنظر مهرزاد اسفندیاری‌فر (قلاوند) انجام می‌دهم و چیزی کم نمی‌گذارم تا برای شرکت در این پیکارها انتخاب شوم و دوبنده تیم‌ملی را بپوشم. اگر بتوانم در این مسابقات شرکت کنم باتوجه به انگیزه‌ای که دارم، مدال خوش‌رنگی را به دست خواهم آورد.

 

این فرنگی‌کار خوزستانی در پایان درباره حذف کشتی از المپیک، عنوان‌کرد: این موضوع بسیار خنده‌دار است، زیرا از بدو آغاز المپیک، این رشته هم وجود داشته است. اصلا نمی‌توانم به این موضوع فکر کنم. به نظر من چنین اتفاقی نمی‌افتد، زیرا کشتی ورزشی است که تمام دنیا آن را دوست دارند و دنبال می‌کنند و می‌توان گفت این رشته از طرفداران بسیاری برخوردار است.

تاریخ: 26 فوریه 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: کشتی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت