مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » سایر ورزش ها » معرفی دشوارترین ورزش‌های جهان

آشنایی با دشوارترین ورزش‌ های جهان
هر رشته ورزشی سختی‌های خود را داشته و مهارت‌های ویژه‌ای مطالبه می‌کند زمانی که ورزشکاران در رقابت‌های رسمی به ورزش می‌پردازند به اندازه‌ای حرفه‌ای عمل می‌کنند که کمتر کسی گمان می‌کند در مشقت کامل بوده و یا چه راه دشواری را پشت سرگذاشته‌اند تا به اینجا برسند در هر ورزشی سختی‌هایی بیش از آنکه به چشم ما می‌آید وجود دارد.
بعضی مواقع ورزشکار باید از سرعت و چالاکی، قدرت بدنی و زور بازو، تمرکز فکر و…. بهره بگیرد.
هر ورزشکاری باید به خوبی از توانایی‌های بدنی خود به ویژه چگونگی پاسخ قلب به فشارهای اعمال شده آگاه باشد تا جان خود را با خطر مرگ مواجه نکند مدت زمانی که برای انجام یک رقابت ورزشی در نظر می‌گیرد هم از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال بازی فوتبال ۹۰ دقیقه و مسابقه کشتی فقط ۵ دقیقه است.
 فهرست دشوارترین ورزش‌های جهان:
۱-ژیمناستیک:

ورزشی است که تلفیقی از قدرت فیزیکی، انعطاف، چالاکی، قدرت،تمرکز ذهن، هماهنگی، تعادل و کنترل جز به جز اندام‌های بدن را نیازمند است. فدراسیون جهانی ژیمناستیک در سال ۱۸۸۱ تاسیس شد و حالا تمامی کشورها دارای فدراسیون اختصاصی خود هستند.

 

  معرفی دشوارترین ورزش‌های جهان

 

شکل امروزی ورزش ژیمناستیک از اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ میلادی توسط کشور آلمان پایه‌گذاری شد. چندین حرکت انعطافی از یونان باستان به رشته‌های مختلف ژیمناستیک اضافه شده است. ژیمناستیک زنان شامل پرش از خرک، پارامل ناهم سطح چوب موازنه و حرکات زمینی است اما ژیمناستیک مردان را حرکات زمینی، حرکت حلقه، دار حلقه، پرش از خرک، پارالل و بارفیکس را در برمی‌گیرد.

 

۲-شنا:
یکی از ورزش‌های آبی است که ورزشکاران با شنا کردن در آب به رقابت می‌پردازند. شواهد باستان شناسی نشان می‌دهد قدمت شنا به ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح و در تمدن مصر برمی‌گردد. فدراسیون بین‌المللی شنا در سال ۱۹۰۸ بنیان گذاشته شد.

 

  معرفی دشوارترین ورزش‌های جهان

 

در تمامی رشته‌های شنا شامل شنای قورباغه، شنای پروانه، کرال پشت، کرال سینه، شنای سگی، شنای سوزنی، شنای زیرآبی و شنای پهلو سرعت ملاک انتخاب ورزشکار قهرمان است. فقط ۴ مورد اول در مسابقات مرسوم می‌باشد. شنا از سال ۱۸۹۶ وارد بازی‌های المیپک شد.
۳-اسکی:
نام چند گروه رشته ورزشی است که با استفاده از تخته‌های چوبی با اشکال گوناگون که به پای ورزشکار بسته می‌شود بر روی سطح برف سرخورده و رکورد زمانی گرفته می‌شود.

 

  معرفی دشوارترین ورزش‌های جهان

 

ورزش اسکی از کشور نروژ آمده است هر چند در گذشته دور هم با همین روش برای حمل و نقل و امور نظامی استفاده می‌شد. شکل امروزی اسکی از دهه ۱۹۳۰ متداول شد ودارای شاخه‌های متعددی مانند اسکی مارپیچ کوچک، اسکی مارپیچ بزرگ، اسکی سرعت، سوپرجی، سوپرترکیبی، اسکی شمالی، پرش از تخته، اسکی تلمارک، اسکی صحرانوردی، اسنوبرد و اسکی جورینگ است.

 

۴-موتورسواری:
مسابقات موتورکراس خارج از سالن و در پیست آف رود برگزار می‌شود. نخستین مسابقات موتورکراس در انگلیس و با موتورهای تریالز برگزار شد.

 

  معرفی دشوارترین ورزش‌های جهان

 

فدراسیون جهانی موتورسواری در سال ۱۹۵۲ تاسیس شد اما سال‌ها قبل یعنی در سال ۱۹۲۴ اولین دوره از رقابت‌های مدرن و امروزی موتورکراس در انگلیس برگزار شده بود. برگزاری مسابقات موتورسواری در تمامی شرایط آب و هوایی بر خطرات آن افزوده است.

 

۵٫ اسکیت نمایشی:

 

  آشنایی با دشوارترین ورزش‌ های جهان

 

از آن به عنوان پاتیناژ نمایشی هم یاد می‌شود. اسکیت نمایشی در بازی‌های المپیک تابستانی سال‌های ۱۹۰۸ و ۱۹۲۰ هم حضور داشت اما از المپیک زمستانی ۱۹۲۴ تاکنون حضور ثابتی در این رقابت‌ها داشته است. در اسکیت نمایشی که در آن افراد به طور انفرادی، دو نفره و یا گروهی به اجرای چرخش، پرش و دیگر حرکات چالش‌برانگیز بر روی یخ می‌پردازند. اتحادیه جهانی اسکیت ISU مسئول برگزاری مسابقات این ورزش است.

 

۶٫ واترپلو:
شاید عجیب به نظر برسد اما واترپلو یکی از ۱۰ ورزش دشوار در جهان است. واترپلو یک ورزش گروهی است که با استفاده از توپ در آب برگزار می‌شود.

 

  آشنایی با دشوارترین ورزش‌ های جهان

این ورزش در دهه ۱۸۷۰ در انگلیس اختراع شد و نخستین قواعد آن در اسکاتلند و انگلیس ایجاد شد. اولین بازی بین‌المللی واترپلو در سال ۱۸۹۰ در لندن بین دو تیم ملی انگلیس و اسکاتلند برگزار شده که با پیروزی تیم مهمان به پایان رسید. عمق استخر معمولاً یک متر و ۸۰ سانتی‌متر است و تمامی بازیکنان باید شناگران خوبی هم باشند. وزن توپ استفاده شده بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ گرم است.
۷٫ گاو بازی:
هنوز هم بسیاری از مردم جهان معتقدند گاوبازی را نباید در فهرست ورزش‌ها قرارداد زیرا آن را یک تفریح بی‌رحمانه توسط انسان علیه حیوان می‌دانند.

 

  آشنایی با دشوارترین ورزش‌ های جهان

 

گاوبازی در کشورهای اسپانیولی مانند مکزیک و غرب آمریکا ریشه دارد. امروزه ورزش محبوب کابوی‌ها در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، آمریکایی لاتین و استرالیا است. بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رقابت گاوبازی هر ساله در نوادا با نام جام جهانی رودیو برگزار می‌شود. گاوبازی تورئو نوع دیگری از این ورزش است که در اسپانیا، فرانسه و البته کشورهای اسپانیایی زبان قاره آمریکا متداول است. در این نوع تفرح خشن گاوباز یا گاوبازها و گاو حمله کرده و در نهایت آن را می‌کشند. این تفریح نوعی حیوان‌آزاری است و جزء ورزش‌های خونین محسوب می‌شود. هر ساله تعداد زیادی از گاوبازها با صدمات شدید جسمانی مواجه می‌شوند.

 

۸٫ سوارکاری:
ریشه و مبدأ این ورزش به ۴۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد. سوارکاری امروزه نه تنها به عنوان یک رقابت سالم و مفید، بلکه به عنوان سرگرمی و تفریح هم مورد توجه قرار دارد.

 

  آشنایی با دشوارترین ورزش‌ های جهان

 

چگونگی تعلیم و تربیت اسب و ایجاد هماهنگی لازم میان سوارکار و حیوان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا کوچک‌ترین خطا در برقراری ارتباط میان آن دو می‌تواند به کشته شدن یکی یا هر ۲ منجر شود. کنترل حرکات اسب و برقراری ارتباط با آن مهم‌ترین وظیفه سوارکار است. سوارکاری دارا مسابقات گوناگونی مانند کورس، چوگان،  ‌درساژ، پرش از مانع و… است.
۹٫ کشتی آزاد:
یکی از سخت‌ترین روش‌های کشتی گرفتن است که به همراه کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک برگزار می‌شود.

 

  آشنایی با دشوارترین ورزش‌ های جهان

 

منشاء اصلی کشتی آزاد در کشتی کچ است که در سده ۱۹ میلادی در انگلیس و آمریکا توسعه یافت. قوانین کشتی آزاد تقریباً مشابه کشتی کچ است با کمی محدودیت در انجام بعضی حرکات خطرناک. مسابقات کشتی آزاد از سال ۱۹۰۴ وارد المپیک شد. مسابقات در ۲ بخش زنان و مردان هر ۲ دارای ۸ وزن متفاوت است.
۱۰٫ مسابقات دو فضای باز:
این نوع از مسابقات دو در طبیعت و معمولاً در مسیری بین ۴ تا ۱۲ کیلومتر برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان مجبور به گذشتن از سنگ و کلوخ، دریاچه، عرض رودخانه، بالا رفتن از تپه و… هستند. رقابت‌های دو در فضای باز هم به شکل انفرادی و هم‌تیمی برگزار می‌شوند.

 

  آشنایی با دشوارترین ورزش‌ های جهان

 

جالب آن که رده سنی برای شرکت‌کنندگان تعیین نمی‌شود و پیر و جوان، زن و مردم همگی به دویدن در مسیر مشخص شده می‌پردازند. اولین بار در سال ۱۸۳۷ چنین مسابقه دو استقامتی در انگلیس برگزار شد. رقابت یاد شده در فصل پاییز و زمستان برنامه‌ریزی شده و معمولاً سردی هوا در کنار بارش باران و یا برف بر دشواری و خطرات آن می‌افزاید.

تاریخ: 04 ژانویه 2015
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سایر ورزش ها
برچسب ها:
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت