نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » خودروسازان زیر ذره بین مجلس

خودروسازان زیر ذره بین مجلس/شمارش معکوس برای کاهش قیمت ها

تحقیق و تفحص از خودرو سازان

نمایندگان مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکت های خودروساز موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از خودروسازان موافقت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس تقاضای جمعی از وکلای ملت در خصوص انجام تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی کشور و شرکت های خودروساز را بررسی کردند.
بهارستان‌نشینان با ۱۸۹ رای موافق، ۳ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضردر جلسه، تحقیق و تفحص از صنایع خودرو سازی کشور را به تصویب رساندند.
علی علی‌لو نماینده مردم شبستر و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به عنوان یکی از متقاضیان این تحقیق و تفحص گفت: همه دلسوزان نظام دوست دارند که صنایع کشور بخصوص صنعت خودروسازی تقویت شود و مورد حمایت قرار گیرد. اما یکی از مواردی که مردم در آن خصوص ما را مورد خطاب قرار می‌دهند مشکلات و نحوه مدیریت صنعت خودروسازی کشور است، چرا که این مسئله برای کشور مشکلاتی را ایجاد کرده.
وی افزود: اگر بنزین یا ارز گران شود، می‌گفتیم شوک اقتصادی وارد می‌کند. اما افزایش قیمت خودرو آن هم در شرایط کنونی به صورتی است که تورم ایجاد کرده، چرا که نوسانات زیادی دارد.
این نماینده مجلس تاکید کرد: ۹۰ درصد آنچه که در خودروسازی از مواد اولیه به کار می‌رود، تولید داخل است. ارزبری خودروهای ما بسیار اندک است و آنچه برای خودرو وارد می‌شود، ۲ یا ۳ قطعه است.
علی‌لو افزود: وقتی که کمبود تولید داشتیم، مدیریت صنایع خودروسازی به جای اینکه شبکه پخش را کنترل و مدیریت کنند، کاری کردند که یک شبکه دلالی ایجاد شد تا جایی که اکنون بین قیمت کارخانه و بازار حدود ۴ تا ۳۰ میلیون تومان اختلاف قیمت وجود دارد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه خودروسازان مبلغ کلانی از خودروسازی را در سهام سرمایه‌گذاری کردند، گفت: مردم با عمل به توصیه مسئولان به خرید محصولات داخلی اقبال نشان داده‌اند. اما جای سوال است که با این همه اقبال از سوی مردم تلاشی در ارتقای کیفیت خورو نشده است.

علی‌لو اضافه کرد: وقتی این سوال را از خودروسازان می‌پرسیم، آنها می‌گویند ۵۵ آیتم استاندارد در خودروها اعمال کرده‌ایم که باز سوال پیش‌می‌آید اگر این ۵۵ آیتم اعمال شده است، چرا ساعت ۶ صبح مردم با خودروهای صفر کیلومتر مقابل تعمیرگاه‌های این خودروسازان صف کشیده‌اند تا نواقص خودروهایشان برطرف شود.چرا در تصادفات ترمز ای‌بی‌اس عمل نکرده و گاهی بر عکس عمل می‌کند. در حالی که این ترمز باید احساس امنیتی برای رانندگان ایجاد کند.

وی در پایان تصریح کرد: صنایع خودروسازی کشور مردم را به خرید خودروهای خارجی ترغیب می‌کند. چرا که کیفیت خودروها را ارتقا نداده و قیمت آنها را نیز بالا می‌برند. همچنین خودروساز داخلی وقتی یک بازار انحصاری برای خود می‌بیند، کیفیت خودرو را افزایش نمی‌دهد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت