نایت ملودی » سلامت » دمنوش زمستانی
متخصص طب سنتی دمنوش‌های مفید برای فصل زمستان را معرفی کرد و گفت: این دمنوش‌ زمستانی برای مقابله با بیماری‌های فصل سرما توصیه می‌شوند و بهتر است با عسل، خرما یا توت مصرف شوند.
دمنوش زمستانی

دمنوش زمستانی

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس گفت: در فصل زمستان و از دیدگاه طب سنتی نوشیدنی و دمنوش‌هایی توصیه شده که مصرف آنها به هضم غذا،تقویت دستگاه گوارش، رفع دردهای مفصلی و رفع بیماریهای ویروسی کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: دمنوش دارچین به عنوان یک دمنوش ضد دیابت و سرماخوردگی مشهور است.این دمنوش برای رفع و درد مفاصل و کم‌خونی مفید است.

وی افزود: مصرف دمنوش گل‌گاوزبان و سنبل‌الطیب نیز به دلیل طبع گرمی که دارد در فصل زمستان توصیه می شود.این گیاهان آرام‌بخش هستند و در این فصل به دلیل خاصیت درمانی در گرفتگی گلو و تنگی‌نفس بسیار کاربرد دارد.

حسینی گفت: دمنوش زیرفون نیز ضد سردرد و میگرن‌های مزمن، بی‌خوابی، بیماری‌های ریوی و زکام است و مصرف آن برای درمان رماتیسم، آرتروز، نقرس و سیاتیک مفید است.

وی دمنوش بادرنج‌بویه را به عنوان دمنوش مفید دیگری در فصل زمستان معرفی کرد و گفت: این دمنوش برای قلب و اعصاب مفید است.مغز را تقویت می‌کند، خون‌ساز بوده و برای دردهای گوش و کلیه مفید است.

این متخصص طب سنتی افزود: سرخارگل یا گیاه اکیناسه سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و در برابر عفونت‌ها و ویروس‌ها کمک می‌کند حتی این گیاه ضدالتهاب است و مثل آنتی بیوتیک عمل می‌کند.

حسینی دمنوش آویشن را با خاصیت ضدعفونی کنندگی موثر دانست و گفت: این دمنوش برای باز شدن بینی و تسکین سرفه به هنگام سرماخوردگی مصرف شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: دمنوش بادرنجبویه برای درمان سرفه‌های شدید و تسکین مشکلات تنفسی موثر است و به عنوان یک داروی تب‌بُر عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: دمنوش رازیانه نیز رفع کننده نفخ است و خواص گوارشی دارد.

وی دمنوش مریم‌گلی را برای درمان عفونت‌های تنفسی، سینوزیت و آنفلوانزا مفید دانست و گفت: دمنوش اکالیپتوس نیز برای درمان سرفه و سرماخوردگی کاربرد دارد.

تاریخ: 24 دسامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سلامت
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت