نایت ملودی » ورزش » سایر ورزش ها » کشتی » سرپرست تیم آمریکا:فیلا مشکل مدیریتی داشت

night

سرپرست اجرایی تیم ملی کشتی آمریکا حذف کشتی از المپیک را تلنگری از سوی IOC دانست تا مشکلات و فسادهای این رشته هر چه سریعتر از بین برود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا با اتحاد کشورهای صاحب کشتی این تصمیم برگردانده شود.

 

“نوئل تامپسون”، سرپرست اجرایی تیم ملی کشتی آمریکا در حاشیه ضیافت شام فدراسیون کشتی در هتل آزادی گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به بیان نکاتی درباره وضعیت روز کشتی جهان و شرایط حساس کنونی پرداخت. متن مصاحبه ایسنا با “تامپسون” در ادامه آمده است.

 

رقابت‌های کشتی فرنگی به پایان رسید، میزبانی ایران را چگونه دیدید؟

 

– به نظر من همه چیز در عالی‌ترین شکل ممکن بود. شرایط میزبانی و برگزاری خیلی خوب بود، اما از همه مهم تر چیزی که نظر من را خیلی به خودش جلب کرد، تماشاگران پرشور و مشتاق ایران بود. تماشاگرانی که به نظرم بسیار بافرهنگ و تحصیلکرده رسیدند. کشتی به چنین تماشاگرانی نیاز دارد.

 

سطح رقابت‌های فرنگی را چطور دیدید؟

 

– همان چیزی بود که انتظارش را داشتیم. روسیه و ایران از کشورهای قدرتمند در کشتی فرنگی هستند و از قبل می‌شد فینالیست شدن این دو تیم را پیش بینی کرد. اکثر تیم ها با نفرات اصلی خود آمده بودند و این مساله به افزایش سطح رقابت‌ها کمک زیادی کرد.

 

آمریکا چرا در کشتی فرنگی شرکت نکرد؟

 

– وضعیت تیم ما به شکلی نبود که بتوانیم با قدرت در رقابت‌ها حاضر شویم. کشتی فرنگی آمریکا هنوز راه زیادی دارد تا به کشورهای قدرتمند این رشته برسد.

 

برسیم به ماجرای حذف کشتی از المپیک. مشکل این رشته ورزشی پرطرفدار چه بود که IOC چنین تصمیمی گرفت؟

 

– در این زمینه نظرات زیادی وجود دارد اما من شخصا معتقدم که مشکل اصلی کشتی رهبری آن بود. کشتی به درستی مدیریت و هدایت نمی‌شد و این مساله باعث شده بود که از راه اصلی خودش خارج شود. مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک نیز این مساله را برنتابیدند و چنین تصمیمی گرفتند. مدیریت اشتباه کشتی باعث شده بود تا در آن فساد به وجود بیاید. لازم بود تا با تغییر مدیریت این ایرادها برطرف شود و همه به خودشان بیایند.

 

ماجرای کنار رفتن مارتینتی هم در همین راستا بود؟

 

– دقیقا همین بود. حالا با آقای “لالوویچ” وضعیت تفاوت خواهد کرد. ایشان به حرف همه گوش می‌دهند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند. چیزی که قبلا وجود نداشت.

 

برخی کارشناسان معتقدند که تصمیم حذف کشتی نه یک تصمیم واقعی بلکه یک هشدار به جامعه کشتی بوده تا ایرادهایش را برطرف کند.

 

– من هم دقیقا موافقم و معتقدم که کشتی نمی‌تواند از المپیک حذف شود. اگر از این جنبه بخواهیم به قضیه نگاه کنیم حتی می‌توانیم بگوییم حذف کشتی یک اتفاق مثبت بود تا فسادها از بین برود.

 

افرادی مانند “الکساندر کارلین” هم گفته بودند که تغییر زیاد قوانین و از جذابیت انداختن کشتی باعث این تصمیم شده است؟

 

– شاید این مسائل تاثیر داشته اما به نظر من مشکل اصلی همان بحث مدیریت کشتی بود که مشکلات زیادی وجود داشت. وقتی یک جامعه به درستی هدایت نشود مشکلات دیگر هم به وجود نمی‌آید. مگر قوانین توسط چه کسانی تعیین می‌شوند؟ مشکلات داوری و سایر ایرادهای دیگر هم همه به همان مساله مدیریت کشتی بر می‌گردد که امیدوارم با حضور رئیس جدید رفته رفته مسائل حل شود.

 

جامعه کشتی هم به نظر متحدتر شده است. کمتر میز شامی دیده شده که دو مقام مسئول آمریکایی و ایرانی با هم سر آن بنشینند. نظر شما چیست؟

 

– این اتفاق خیلی خوشحال کننده است. این نشان می‌دهد که کشورها هر اندازه با هم اختلاف داشته باشند در زمینه ورزش از هم حمایت می‌کنند. مهم نیست انگلیسی یا فارسی یا روسی صحبت کنی. مهم این است که کشتی بگیری و این زبان مشترک همه کسانی است که امشب در این ضیافت جمع شده‌اند.حتی ایران و آمریکا. به نظر من ضیافت امشب هوشمندانه ترتیب داده شد. انتشار اخبار و عکس‌های این مراسم در رسانه‌ها قطعا خبر اتحاد جامعه جهانی کشتی را به گوش IOC می‌رساند.

 

برخی کارشناسان معتقد بودند که کشورهایی مثل روسیه و ایران که وابستگی زیادی به مدال‌های کشتی در المپیک دارند برای بازگشت این رشته به آب و آتش خواهند زد، نه کشوری مثل آمریکا که مدال‌های رشته‌های دیگر را به راحتی به دست می‌آورد.

 

– اصلا این گونه نیست. من به شما می‌گویم که مساله به هیچ وجه به این شکل نیست. کشتی برای ما همان اندازه اهمیت دارد که سایر رشته‌های مدال‌آور دارد. ما همیشه در المپیک با بهترین نفرات خود شرکت می‌کنیم و دیدید که توانستیم دو مدال طلا در لندن به دست بیاوریم.

 

آمریکا در المپیک لندن دو مدال طلا در کشتی آزاد به دست آورد. رقابت‌های آزاد را چطور می‌بینید؟

 

– تیم خوبی را به تهران آورده‌ایم و نتایج خوبی خواهیم گرفت.

 

چقدر امیدوارید که کشتی بتواند هفت رقیب خود را شکست داده و به المپیک باز گردد؟

 

– تردیدی ندارم که کشتی به المپیک باز می‌گردد. رشته‌ای که این همه طرفدار این همه قدمت و این همه کشور حامی دارد نمی‌تواند در المپیک حضور نداشته باشد.

 

انتهای پیام

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت