مرتبط با این مطلب

635539130946994745

۱٫ آفریقای مدرن را ببینید: به احتمال بسیار زیاد نخستین مقصد شما در اتیوپی، آدیس آبابا پایتخت این کشور خواهد بود. این شهر می تواند تمام تصوراتی را که از یک شهر آفریقایی دارید به هم بزند. آدیس آبابا شهری مدرن و تمیز است و این روزها ساخت وسازهای زیادی برای توسعه بیشتر آن در حال انجام است. پاساژ ها و مراکز خرید هم این مساله را بخوبی تائید می کند. در حوزه سفر، شما می توانید بسادگی، این موضوع را از طریق نگاهی به اتوبوس ها یا هواپیماهای خطوط هوایی اتیوپین ایرلاینز یا حرکت در جاده های برونشهری و معابر شهری این کشور متوجه شوید.

۲٫ با مردم بومی آشنا شوید: آن تصویر مدرن را برای مدتی کنار بگذارید. آیا دوست دارید مردمی را ببینید که به شیوه بدوی زندگی می کنند و مثلا لباس هایشان از گیاهان درست شده است. پاسخ تان اگر مثبت است اتیوپی جای خوبی برای شماست. آمارها نشان می دهد بیش از ۸۰ درصد مردم اتیوپی هنوز در روستاها زندگی می کنند و این روستاییان آداب و رسوم خاصی مثل موسیقی و نیایش دارند که برای دیگران می تواند جالب باشد.

۳٫ جامعه ای متکثر را ببینید: وقتی شما به اتیوپی بروید شاید فکر کنید به چند کشور متفاوت سفر کرده اید. دین مردم اتیوپی آمیخته ای از ادیان بومی در کنار دو دین بزرگ مسیحیت و اسلام است. از نظر زبانی هم مردم این کشور با بیش از ۲۰ زبان صحبت می‎ کنند. همین وضع در مورد قومیت های گوناگون این کشور نیز وجود دارد. در این کشور بیش از ۲۰ قوم زندگی می کنند. در این شرایط، هم تنوع دیدنی است و هم زندگی مسالمت آمیز، آن هم در قاره ای که خاطرات کمی از دعواهای مذهبی و قومی نداشته و ندارد.

۴٫ تنوع طبیعی را درک کنید: دوست دارید با شتر در بیابان راه بروید؟ عاشق قدم زدن در جاده ای جنگلی و تماشای یک آبشار بزرگ و زیبا هستید؟ دریاچه را ترجیح می دهید یا می خواهید به یکی از مرتفع ترین مناطق آفریقا سفر کنید؟ همه اینها را اتیوپی به شما هدیه خواهد کرد. بیابان دناکل که دهانه های آتشفشانی زیادی هم در دل خود دارد، جنگل بیل و آبشار نیل آبی و دریاچه آن و البته قله راس داشن با ۴۵۵۰ متر ارتفاع. به این مجموعه باید حضور در نیمکره جنوبی زمین و نیز تنوع زیستی خاص این کشور و حیوانات بومی آنجا را هم اضافه کنید. جالب است بدانید که در یکی دو شهر از اتیوپی مثل حرار، یک سنت توریستی، غذا دادن به کفتارهاست.

۵٫ به مهد انسان بروید: مهد در لغت به معنای گهواره است. شعار گردشگری اتیوپی این است که شما به مهد انسان می آیید. چرا؟ چون قدیمی ترین فسیل های انسانی که در این کشور کشف شده مربوط به ۵/۸ میلیون سال قبل بوده است. حال تصور این که قرار است به چنین سرزمینی بروید؛ مخصوصا با نظر به این که نقشینه های سنگی از آن زمان و نیز برخی ساختمان های تاریخی مثل کاخ های فسیل قبل از قرن هفدهم، باعث می شود این کشور به یک جاذبه مهم برای دوستداران تاریخ هم تبدیل شود. ضمنا باید بدانید که نام سابق اتیوپی، حبشه بوده است که در تاریخ اسلام دارای جایگاه ویژه ای است.

چطور برویم؟

سفارت اتیوپی در تهران دفتر دارد و باید برای اخذ روادید به آن مراجعه کنید. متاسفانه آژانس های مسافرتی در ایران توجه چندانی به این کشور نشان نمی دهند و تور گردشگری به مقصد اتیوپی وجود ندارد. از این رو باید حدود پنج میلیون تومان برای بلیت و شبی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان برای هتل خود کنار بگذارید. با این وصف، یک هفته اقامت در اتیوپی حداقل هفت میلیون تومان پول می خواهد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت