مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » اجاره بهای آپارتمان‌های زیر ۴۵ متر

اجاره خانه

باوجود نوسان قیمتها در بخش خرید و فروش مسکن، اما بازار اجاره بها هنوز با تغییرات قیمتی زیادی مواجه نشده که البته زمان نامناسب اجاره یکی از دلایل آن است، زیرا اغلب نقل و انقالات از خردادماه تا شهریورماه انجام می گیرد، بنابراین بیشترین نوسان قیمت در اجاره مربوط به نیمه اول سال است.

در حال حاضر آپارتمان‌هایی که به اجاره گذاشته شده اند تغییرات قیمتی چندانی در چند ماهه گذشته نداشته اند اما مستاجران نسبت به آینده این بازار ابراز نگرانی می کنند، زیرا هرساله در فصل اجاره بها قیمتها با نوسان بیشتری همراه هستند.

در ماه پایانی سال و با نزدیک شدن به عید نوروز، بازار اجاره بها با مراجعه کننده کمتری مواجه می‌شود و اغلب مستاجران سعی می کنند که تا قبل از تعطیلات، مسکن مناسب خود را تهیه کنند، بنابراین عمده قراردادهای اجاره در این فصل منعقد می شود.

همچنین مالکان کمتری در ماه پایانی سال نسبت به اجاره واحد خود تمایل دارند و سعی می کنند که در نیمه اول سال با قیمت‌های گران تری واحد خود را اجاره دهند و یا اینکه قبل از اسفندماه آپارتمان خود را تعیین تکلیف کنند.

یکی از فعالان بازار مسکن در این باره گفت: همه ساله در اسفندماه با کاهش مراجعان به بنگاه روبرو هستی، مگر اینکه شرایط خاصی برای متقاضی بوجود آمده باشد. در واقع برخی از متقاضیان در این اسفند ماه به بنگاه مراجعه می‌کنند و به سرعت می خواهند تا آپارتمان مناسبی را تهیه کنند.

نرخ اجاره بها در برخی از محله های تهران

براساس این گزارش یک سوئیت ۱۵ متری، طبقه ۴ در منطقه چیذر با ۱۰ میلیون تومان رهن و ۱۵۰ هزار تومان اجاره داده می شود و آپارتمانی ۳۵ متری و یک خوابه در میدان سپاه با ۵ میلیون رهن و ۴۳۰ هزار تومان، به اجاره می‌رسد.

در محدوده پلیس – خواجه نظام یک سوئیت ۲۵متری در طبقه ۴ تنها به یک نفر و با ۱۲ میلیون تومان رهن و ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان اجاره داده می شود همچنین واحدی ۴۰ متری و یک خوابه، نوساز در خیابان گلبرگ با ۳۰ میلیون تومان رهن داده میشود.

در خیابان سبلان شمالی یک واحد ۳۷متری، یکخوابه با ۲۲میلیون تومان به اجاره گذاشته شده است و واحدی ۴۰ متری و یکخوابه با پارکینگ و انباری در جیحون تیموری با ۲۰ میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می شود.

در محدوده پونک یک آپارمان ۴۰ متری با عمر ۳ ساله با ۲۰ میلیون تومان رهن و ۳۰۰ هزار تومان فقط به مجرد اجاره داده می شود و برای واحدی ۴۵ متری در ستارخان حبیب الهی ۲۵ میلیون تومان رهن و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت