نایت ملودی » سلامت » تغذیه » کدام آب‌میوه‌ها برای قلب مفیدند؟

pomegranate-juice

مصرف آب و عصاره برخی میوه‌ها و سبزیجات برای سلامت قلب مفید است.

مصرف چهار وعده میوه و سبزیجات، می‌تواند سلامت قلب را تا حدود زیادی تضمین کند؛ البته متأسفانه اغلب افراد، این توصیه را جدی نمی‌گیرند و به آن عمل نمی‌کنند.

مشکلات قلبی در بسیاری از کشورها، قاتل شماره یک بسیاری از مردم است اما با برخی پیشگیری‌ها و مصرف برخی مواد غذایی و نوشیدنی‌های مفید، می‌توان از احتمال بروز حملات و عوارض قلبی پیشگیری کرد.

آب‌میوه‌های مفید، نوشیدنی‌های سالمی برای دفع مواد خطرناک غذاها به شمار می‌روند و نوشیدن آب میوه و برخی سبزیجات باعث جذب سریع آنزیم‌های مفید، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی می‌شود. همچنین مصرف این نوشیدنی‌ها فرایند هضم غذاها را نیز سرعت می‌دهد.

برای اینکه بتوانید مصرف منظم آب‌میوه‌های تازه را شروع کنید، قبل از هر چیز به یک آب‌میوه‌گیر مناسب نیاز دارید. شما باید یک آب‌میوه‌گیر با دور موتور سریع و قدرتی در حد ۴۵۰ وات و بیشتر خریداری کنید. سرعت بالا باعث می‌شود آب‌میوه در زمان کمتری تهیه و آماده شود.

مصرف سریع آب‌میوه پس از تهیه توصیه می‌شود زیرا عواملی مانند اکسیداسیون که به سرعت اتفاق می‌افتد، منجر به کاهش میزان مواد مغذی آب‌میوه می‌شود. چنانچه امکان مصرف سریع آن پس از آب‌گیری وجود ندارد، بهتر است آب‌میوه را در ظرفی دربسته در یخچال نگه دارید و در زمانی کمتر از یک روز مصرف کنید.

انجمن قلب آمریکا اضافه می‌کند که میوه‌های زرد، نارنجی و قرمز رنگ مانند انار، گریپ‌فروت و انگور قرمز و سبزیجاتی مانند گوجه‌فرنگی، انتخاب‌های خوبی برای آب‌گیری هستند.

برای مثال آنتی‌اکسیدان موجود در انار، از تشکیل رسوب چربی بر دیواره شریان‌ها جلوگیری می‌کند.

همچنین در یک مطالعه در دانشگاه ناپل ایتالیا، مشخص شده که مصرف عصاره زغال اخته، بر سلامت قلب موثر است.

همچنین آب انگور قرمز، در کاهش میزان کلسترول، کمک به کاهش خطر لخته شدن خون در بدن و همچنین جلوگیری از آسیب به رگ‌های خونی و تثبیت فشارخون موثر است.

تاریخ: 11 دسامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت