مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » گران‌قیمت‌ترین مغازه‌های تهران

گران قیمت ترین مغازه های تهران

تا چندماه گذشته به علت قیمت بالای این مغازه‌ها کسی حاضر به خرید این مغازه‌ها نبود و این مغازه‌ها بیشتر در رهن و اجاره بود.مغازه های پاساژ طلافروشان بازار تهران چندین ماه است که رکورد گران ترین مغازه ها را به نام خود ثبت کرده اند.تا شهریور ماه هر متر مربع مغازه های این پاساژ تازه تاسیس با قیمت متری ۵۵۰ میلیون تومان یا متری نیم میلیارد تومان معامله می‌شد.از ۵ ماه گذشته تاکنون قیمت هر متر مربع این مغازه ها چندان تغییری نداشته است و هم اکنون نیز حدود نیم میلیارد تومان معامله می شود.

پاساژ طلافروشان از پاساژها تازه تاسیس در بازار تهران واقع در خیابان ۱۵خرداد است. گفته می شود که ازدحام و موقعیت مغازه ها در این منطقه، قیمت ها را تعیین می کند.بعد از مغازه های این پاساژ بازار تهران، تنها دو مغازه هستند که قیمت هر متر مربع آنها، بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است و گران های پایتخت هستند. یکی از مغازه ها در خیابان کریمخان و دیگری در خیابان ولیعصر واقع شده است.سن این مغازه ۱۲ متری که ۳ خط تلفن نیز دارد، ۷ سال است و قیمت هر متر مربع آن، ۲۰۰میلیون تومان تعیین شده است.قیمت کل این مغازه ۱۲ متر با احتساب هر متر ۲۰۰میلیون تومان، ۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون تومان تعیین شده است.

علاوه بر این مغازه، مغازه دیگری با قیمت هر متر مربع، ۲۵۰ میلیون تومان از گران قیمت ترین های تهران است. این مغازه که در خیابان ولیعصر بالاتر از دوراهی یوسف آباد واقع شده است، ۳۰متر زیر بنا و عمر ۲۵ ساله دارد.قیمت کل این مغازه، ۷.۵ میلیارد تعیین شده است.نکته جالب در تعیین قیمت املاک تجاری این است که برخلاف املاک مسکونی که بالکن در متراژ واحد مسکونی محاسبه می شود، این املاک تجاری متراژ بالکن را در تعیین قیمت محاسبه نمی کنند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت