نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پیشگیری و بیماری ها » درمان درد قفسه سینه در خانه

ستون مهره‌ای ، محور مرکزی بدن را تشکیل داده و در عقب ناحیه تنه و در خط وسط قرار دارد و از قاعده جمجمه شروع شده و در تمامی طول گردن و طول تنه امتداد دارد. در کودکان تعداد مهره‌های ستون مهره‌ها ، ۳۳ عدد است که در بالغین پنج تای ما قبل آخر بهم جوش خورده و استخوان خارجی را تشکیل می‌دهند و ۴ تا مهره آخر بهم جوش خورده و استخوان دنبالچه را به وجود می آورند. بنابراین تعداد مهره‌ها در افراد بالغ به ۲۶ قطعه تقلیل می‌یابد.

 

درد قفسه سینه

از ۲۴ مهره آزاد ، ۷ عدد مهره‌های گردن ، ۱۲ عدد مهره‌های پشتی و ۵ عدد مهره‌های کمر را تشکیل می‌دهند. مهره‌هایی که در ساختار قفسه سینه شرکت دارند. ۱۲ عدد مهره‌های پشتی هستند. مهره‌ها دارای شکل مشابهی هستند، تنه مهره که در جلو واقع شده ، استوانه‌ای شکل است. قوس مهره که در عقب قرار دارد و با تنه مهره تشکیل سوراخ مهره را می‌دهد. مجموع سوراخهای مهره‌ای ، مجرای مهره‌ای نامیده می‌شود که در آن نخاع جای دارد. این مجرا در بالا بوسیله سوراخ استخوان پس سری به تمام دنده‌های قفسه سینه به ۱۲ عدد مهره‌های پشتی ستون مهره‌ای ، متصل هستند.

پارگی ناگهانی کیسه‌های هوایی و ایجاد هوا در قفسه سینه به صورت غیرطبیعی نیز موجب بروز دردهای ناگهانی در طرف درگیر قفسه سینه شده که تنگی نفس را نیز به دنبال دارد که ممکن است به علت ضربه به قفسه سینه، عفونت‌ها، سرفه یا عطسه شدید ناگهانی و… ایجاد شود.
در بسیاری از مواقع، هنگام فعالیت‌های روزانه، وقتی با دلمشغولی‌های خود دست و پنجه نرم می‌کنیم، احساس درد کوچکی در قفسه سینه ما را به خود می‌آورد؛ دردی که معلوم نیست منشأ آن کجاست و کی و چه وقت به آن مبتلا شده‌ایم، ولی هر چه که هست بسیاری از افراد براحتی از کنارش می‌گذرند و با محو شدن عوارض درد همه چیز را به گرد فراموشی می‌سپارند.

دردهای ناشی از قفسه سینه را یکی از شایع‌ترین موارد ابتلا در سطح جامعه و مراجعات به بخش‌های اورژانس است موارد بروز درد و ناراحتی در ناحیه قفسه سینه از اختلالات اندام‌های موجود در قفسه سینه و شکم است.

علل ناراحتی و درد در قفسه سینه شامل اختلالات و بیماری‌هایی است که دیواره قفسه سینه را گرفتار می‌کند، شایع‌ترین علل درد در این ناحیه را شامل بیماری‌های قلبی، ریوی، گوارشی، عروقی، عضلانی ‌ اسکلتی، عفونی، اختلالات عاطفی و روانی و بدخیمی‌ها می با شند.

 ۱٫ زانو  زدن روی تخت:

در مورد درد قفسه سینه، فورا زانو بزنید  در این موقعیت، سر به صورت پایین، و باسن  را در هوا قرار دهید. گاز به صورت خودکار از سیستم  عبور می کند.
۲٫ نوشیدن  مایعات داغ:

اگر درد به دلیل گاز شکم است،  یک فنجان آب داغ و یا هر نوشیدنی گرم دیگر مانند چای بنوشید. در همان لحظه مایع داغ ، گاز را از بدن شما بیرون می کند درد قفسه سینه بهتر می شود.
۳٫ یخ گذاشتن:

اگر درد قفسه سینه به علت  متورم شدن عضلات باشد، یک کیسه یخ بمدت ۱۰-۲۰ دقیقه قرار دهید. .  سه بار در روز  این روند را  تکرار کنید.تورم بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاهش می یابد.
۴٫ سیر در شیر:

به یک لیوان شیر۶ تا ۸ قطعه سیر خرد شده بریزید. شیر را بجوشانید و سیر را خوب بجوید درد قفسه سینه را کاهش می دهد.
۵٫ زردچوبه در شیر:

مانند سیر، زردچوبه گیاه دیگری است که   برای درمان درد قفسه سینه مفید است. ½ قاشق چای از پودر زردچوبه را  با یک فنجان شیر ترکیب کنبد.به شیر گرم  دو قاشق عسل و کمی فلفل سیاه و سفید بریزید.
۶٫ آسپرین:

این ساده ترین روش برای کاهش درد قفسه سینه  است. یک قرص آسپرین با یک لیوان آب.
۷٫ جوش شیرین:

یکی دیگر از درمان خانگی آسان برای درمان درد قفسه سینه  اضافه کردن جوش شیرین در یک فنجان آب داغ است. نوشیدن آن اسیدیته بدن را  آزاد می کند، در نتیجه  درد قفسه سینه تسکین میابد.
۸٫ سرکه سیب:

دو قاشق  سرکه سیب. که برای درمان گاز معده خوب است
۹٫ دراز بکشید:

هنگامی که درد قفسه سینه دارید، بلافاصله  بر روی تخت  تخت دراز بکشید و سر خود را بالاتر نگه دارید  اگر درد به علت اسیدیته باشد،  گاز از بدن  آزاد میشود.
۱۰٫  ماساژ پشت:

هنگامی که  درد ناگهانی قفسه سینه مواجه شدید،  . دراز بکشید پشت خود را ماساژ دهید

این توصیه ها برای درمان درد قفسه سینه  معمولی است اگر درد بیش از حد زیاد است باید به پزشک مراجعه کنید

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت