مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » پیش‌بینی بازار مسکن در بهار ۹۲

بازار مسکن

عباس اکبر‌ پور اظهار کرد: با توجه به افزایش بیش از سه برابری نرخ ارز، طبقه متوسط و اقشار کارمند دیگر مسکن را اولویت اول خود نمی‌دانند و به فکر تامین نیاز‌های روزشان هستند.

وی گفت: بسیاری از فروشندگان هنگامی که با تبدیل پول به خرید واحد جدیدتر اقدام می‌کنند، متوجه فاصله قیمت میان این دو می‌شوند و دست از خرید و فروش می‌کشند که این امر، عامل اصلی رکود است.

اکبر پور افزود: در این حالت خریداران، توان لازم برای خرید آپارتمان مورد نظر را نداشته و نمی‌توانند پیشنهادات قیمتی فروشندگان را بپذیرند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: میزان وام‌ اختصاص‌ یافته از سوی بانک‌ها به اندازه‌ای نیست که بتواند بخش قابل توجهی از مبلغ مسکن را تامین کند و خریداران از عهده‌ی باز پرداخت مبلغ وام بر نمی‌آیند.

وی در پاسخ به تاثیر افزایش وام ساخت مسکن بر خرید و فروش‌ها گفت: هنگامی که وام ۲۰ میلیونی به وام ۵۰ میلیونی افزایش می‌یابد، قیمت مسکن هم افزایش می‌یابد و تفاوت این دو آنچنان زیاد است که تاثیر چندانی برای خریدار ندارد.

اکبرپور تصریح کرد: نمی‌توان افزایش وام ساخت مسکن را بی‌تاثیر دانست اما در این شرایط تاثیر اندکی در بازار خرید و فروش مسکن می‌گذارد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت