نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه نوعی نودل خیار

این یک نوع دستور العمل غذایی خوشمزه و سالم و کم چرب است . این غذا بهترین طعم رو زمانی داره که سرده ، یعنی بهتره که سرد سرو بشه . پیشنهاد میکنم این غذا رو در منزل تهیه کنین .

* مرحله اول

284739_785

284740_500

* مواد لازم :

۱ – یک عدد خیار در اندازه ی متوسط
۲ – یک عدد هویج کوچک
۳ – یک عدد گوجه فرنگی کوچک
۴ – ۲ عدد لیمو و یک عدد لیموی دیگر برای مزه دار کردن
۵ – شیر نارگیل یک پیمانه
۶ – نصف پیمانه بادام هندی
۷ – یک قاشق غذا خوری برگ گشنیز
۸ – یک قاشق چای خوری مخلوط زنجبیل و سیر به صورت خمیری
۹ – یک قاشق چای خوری شکر یا عسل
۱۰ – نصف قاشق چای خوری دانه های زیره
۱۱ – یک قاشق چای خوری دانه ی کنجد
۱۲ – ۱/۴ قاشق چای خوری فلفل
۱۳ – نصف قاشق چای خوری نمک
۱۴ – رنده ی مخصوص

* مرحله دوم

284741_421

284742_603

284743_681

* طرز تهیه :

ابتدا توسط یه رنده ی مخصوص که تو تصویر می بینین ، خیار رو رشته رشته کنین ، البته دقت داشته باشین قسمت داخل خیار رو که دانه داره رنده نکنین ، بقیه ی قسمت های خیار رو به رشته های بلند رنده کنین ، اون ها رو کنار بذارین و برین سراغ هویج . هویج رو هم مانند خیار و به وسیله ی همون رنده ، رشته رشته کنین . سپس پوست یه عدد لیمو رو رنده کنین تا از اون برای مزه دار کردن نودل استفاده کنیم .

بادام هندی ها رو هم درون کاسه ی حاوی آب گرم قرار بدین تا به خوبی نرم بشن . تو این مرحله قسمت وسط خیار همراه با گوجه فرنگی ، رنده ی پوست لیمو ، گشنیز ، شیر نارگیل ، دانه های زیره و نمک و فلفل و خمیر مخلوط زنجبیل و سیر و بادام هندی رو توی یه دستگاه مخلوط کن بریزین و همه ی این مواد رو با هم ترکیب کنین و اون ها رو تا زمانی با هم مخلوط کنین تا یه ترکیب صاف بدست بیاد . پس از آماده شدن مخلوط تون ، تو مرحله پایانی باید این مخلوط رو با رشته های خیار و هویج تو یه کاسه ی بزرگ با هم مخلوط کنین ، سپس دانه های کنجد و مقداری از رنده ی پوست لیمو رو به مواد درون کاسه اضافه کنین . در نهایت می تونین مثل من با یه عدد گوجه فرنگی غذا تون رو تزئین کنین و سپس میل کنین . امیدوارم از این نودل خوشتون امده باشه .

تاریخ: 08 دسامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت