نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » اخبار فوتبال ایران » غرش پرسپولیس، برتری تراکتور و استقلال

لیگ برتر

تیم فوتبال پرسپولیس به لطف گل دیرهنگام نوروزی سپاهان را در خانه شکست داد.

به گزارش «تابناک»، هادی نوروزی در دقیقه ۹۲ گل پرسپولیس را به ثمر رساند. با این گل رکورد ۵۵۴ دقیقه ای شهاب گردان در سپاهان که دروازه‌اش باز نشده بود شکسته شد.
در ادامه هفته بیست و ششم لیگ برتر تیم پرسپولیس برابر سپاهان صف‌آرایی کرد. از ابتدای این دیدار تیم پرسپولیس بازی به مراتب بهتری را نسبت به مهمانش ارائه داد با این حال تیم سپاهان هم فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشت. نیمه‌ی نخست این بازی گلی در بر نداشت.

درآغاز نیمه دوم درگیری سوکای با نیلسون برای تصاحب توپ چنددقیقه ای بازی را متوقف کرد که داور کشمکش بین بازیکنان را با دادن یک کارت زرد به سوکای پایان داد. در ادامه بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند یک پنالتی باید برای آنها گرفته می‌شد که داور چنین نظری نداشت.

تک گل این دیدار را در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده هادی نوروزی به ثمر رساند. مهاجم سرخ‌پوشان با استفاده از غفلت مدافعان زرد پوش در محوطه شش قدم دروازه شهاب گردان را فرو ریخت تا خاطره قهرمانی این تیم با گل دیر هنگام سپهر حیدری در سال ۸۷ در خاطر هواداران زنده شود.

در این دیدار سوشاک از سپاهان با دریافت دو کارت زرد در دقیقه ۶۶ از زمین بازی اخراج شد تا سپاهان نزدیک به یک سوم زمان بازی را ۱۰ نفره دنبال کند.

ترکیب پرسپولیس:

نیلسون، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، مهرداد پولادی، رضا حقیقی، مارکو پروویچ، میثم نقی‌زاده، ولاتکو دانوسکی( از دقیقه ۷۵ کریم انصاری‌‌فرد)، محمد قاضی و هادی نوروزی

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

*ترکیب سپاهان:

شهاب گردان، میلان سوشاک، فرشید طالبی، احسان حاج‌صفی، اروین بولوکو، امید ابراهیمی، محرم نوید کیا، امین جهان عالمیان، حسین پاپی، جواهیر سوکای ( از دقیقه ۷۶ محسن ایران‌نژاد)و محمدرضا خلعتبری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

گهر یک گام به سقوط نزدیک‌تر شد

تراکتورسازی با برتری ۲ بر یک برابر گهر دورود فاصله‌ی سه امتیازی‌اش را با استقلال در صدر جدول حفظ کرد.

در ادامه رقابت های هفته بیست و ششم لیگ برتر ایران تیم گهر در دورود میزبان تراکتورسازی تبریز بود که در پایان نود دقیقه تلاش، این تیم تراکتور بود که با گلهای جواد کاظمیان و مهدی سید صالحی در دقایق ۵۶ و ۶۳ توانست میزبانش را شکست دهد. در دقیقه‌ی پایانی بازی گهری‌ها یکی از گل‌های خورده را توسط نایینی جبران کردند تا بازی با نتیجه‌ی ۲ بر یک به سود تیم میهمان تمام شود.

پیرزوی راه‌آهن مقابل داماش

تیم فوتبال راه‌آهن با پیروزی مقابل راه‌آهن بعد از ۲ هفته ناکامی تا رده هشتم جدول بالا آمد.

در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران تیم‌های راه‌آهن و داماش گیلان از ساعت ۱۶ در ورزشگاه اکباتان به مصاف یکدیگر رفتند.

راه‌آهن بعد از ۲ هفته ناکامی مقابل داماش گیلان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید تا به شرایط خود در جدول بهبود ببخشد.

تک گل راه‌آهن را در این دیدار فرزاد آشوبی در دقیقه ۵۹ به ثمر رساند.

گفتنی ست در آغاز هفته بیست و ششم لیگ برتر استقلال صدرنشین که در شیراز به مصاف فجرسپاسی رفته بود توانست این تیم را با نتیجه غیرقابل پیش‌بینی ۵ بر صفر شکست دهد و با سه امتیاز سرنوشت ساز شیراز را ترک کند. دقایق ابتدایی با نمایش کسل‌کننده دو تیم همراه بود اما استقلال آرام آرام بر بازی مسلط شد و در دقیقه ۲۴ اولین خطر را روی دروازه میزبان ایجاد کرد. ضربه سر پژمان منتظری را مدافع فجرسپاسی از روی خط دروازه برگرداند تا دروازه‌ها همچنان بسته بماند. دقایقی بعد محمد نظری، بازیکن فجرسپاسی در یک موقعیت تک‌به‌تک، توپ را از چند قدمی دروازه استقلال به بیرون زد. سرانجام در دقیقه ۴۰ برتری استقلال رقم خورد.

پس از آنکه سیاوش اکبرپور توسط صالح خلیل آزاد، دروازه‌بان فجر سپاسی در محوطه جریمه سرنگون شد، داور مسابقه یک ضربه پنالتی را به نفع استقلال اعلام کرد. جواد نکونام این ضربه را به گل اول بازی تبدیل کرد تا نیمه اول با برتری یک بر صفر آبی‌ها به پایان برسد. فرزاد حاتمی در دقیقه ۴۹ گل دوم را هم به ثمر رساند. او پاس جی لوید ساموئل که بین دو نیمه به جای عباس محمد رضایی وارد بازی شد بود را با یک چرخش زیبا به گل دوم بازی تبدیل کرد تا مقدمات برد پرگل استقلال در شیراز فراهم شود. در ادامه حملات بی‌محابای استقلال، سیاوش اکبرپور در دقیقه ۶۴ پاس مجتبی جباری را به گل سوم این تیم تبدیل کرد. در دقیقه ۷۱ مسابقه، مجتبی جباری یک بار دیگر با یک پاس دقیق فرزاد حاتمی را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این بازیکن با یک بغل پای هوشمندانه گل چهارم تیمش را هم وارد دروازه حریف کند. آرش برهانی در دقیقه ۹۱ گل پنجم را به‌ثمر رساند تا استقلال با این برد پرگل به‌لحاظ تفاضل گل هم از تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان پیشی بگیرد.

در دیگر بازی مهم روز گذشته فولاد خوزستان، یکی دیگر از مدعیان قهرمانی در خانه ملوان به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد تا فاصله‌اش با استقلال صدرنشین به شش امتیاز برسد.

در ادامه بازی‌های هفته بیست‌و ششم روز گذشته سه بازی دیگر هم انجام شد که طی آنها پیکان به مصاف سایپا رفت، نفت آبادان با آلومینیوم هرمزگان رودررو شد و ذوب ََآهن و مس در اصفهان یکدیگر را ملاقات کردند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت