مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سلامت » سلامت روان » سلامت روان کودک و نوجوان » بلوغ زودرس در نوجوانان باعث افسردگی می شود

بلوغ زودرس در نوجوانان باعث افسردگی می شود؛با آغاز نوجوانی، علاوه بر تغییرات جسمی و بروز علایم ظاهری، روح و روان نوجوان نیز دستخوش تغییرات جدی می‌شودچون احساسات و علایق جنسی در این دوره در وی پدیدار می‌شوند.

بلوغ زودرس

بلوغ زودرس با فاکتورهای متعدد مرتبط با افسردگی از قبیل سطح بالای اضطراب ارتباط دارد. همچنین بلوغ زودرس به مشکلات اجتماعی همچون درگیری با اعضای خانواده و دوستان و ارتباط گیری با دوستانی که مستعد مشکل زا بودن هستند مرتبط است.

«کارن رودلف» محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه ایلی نوی آمریکا گفت: تنها برخی از نوجوانان در برابر تاثیرات بلوغ زودرس آسیب پذیر هستند. این نوجوانان به خصوص در خانواده‌هایشان دچار مشکل هستند و در روابط با همسالان خود کمتر مورد حمایت قرار می‌گیرند. در این مطالعه همچنین مشخص شد بلوغ زودرس با افزایش خطر افسردگی در پسران همچون دختران ارتباط دارد.

رودلف همچنین افزود: اغلب تصور می‌شد بلوغ زودرس تنها به افسردگی در دختران کمک می‌کند اما در این بررسی مشاهده کردیم این پدیده می‌تواند فاکتور خطرزایی برای ابتلای پسران به افسردگی نیز باشد اما زمان‌بندی آن در دختران و پسران متفاوت است.

بلوغ زودرس در دختران موجب بروز خطرهای محیطی و روانی و افسردگی می‌شود. تغییرات مرتبط با بلوغ باعث می‌شود دختران در مورد خودشان احساس خوبی نداشته باشند و کمتر بتوانند با مشکلات اجتماعی مقابله کنند و در روابطشان درگیری و اختلال تجربه کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث دی نیوز، در حالیکه بلوغ زودرس به نظر در ابتدا پسران را از چالش‌های بلوغ حفاظت می‌کند اما پسران نیز با خطرات شخصی و موقعیتی همچون خود کوچک‌بینی،‌ اضطراب، مشکلات اجتماعی و استرس‌های بین فردی روبرو می‌شوند.

تاریخ: 26 نوامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت