مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » اخبار » اقتصاد » حکم اعدام برای مه‌آفرید امیرخسروی تأیید شد

با صدور احکام پرونده فساد مالی سه هزار میلیاردی، به جز دو تنی که تبرئه شدند، ۳۷ متهم دیگر به احکام صادره اعتراض کردند تا بدین ترتیب پرونده ایشان به دیوان عالی کشور فرستاده شود؛ پرونده‌هایی که به نظر می‌رسند روزهای آخر رسیدگی به آن‌ها در حال گذشتن است.

به گزارش «تابناک»، قضات شعبه سیزده دیوان‌عالی کشور که از مهر ماه مشغول بررسی پرونده و احکام صادره دادگاه انقلاب برای ۳۷ متهم بخش اول فساد بزرگ مالی بودند، حکم اعدام مه‌آفرید امیرخسروی، متهم ردیف اول این پرونده را تأیید کردند.

بنا بر این گزارش، آیت‌الله محسنی گرکانی، رئیس دیوان عالی کشور در این باره به مشرق گفت: حکم دو تن از متهمانی که به اعدام محکوم شده بودند، تأیید و مابقی محکومین حکمشان نقض شده است؛ از این روی که توسط قضات عالی رتبه دیوان در این پرونده‌ها نقص گرفته شده نه اینکه احکام نقض ماهوی شده باشد؛ یعنی می‌بایست این پرونده‌ها اصلاح شده و دوباره به دیوان عالی کشور بازگردد.

وی در پاسخ به این که پس از اعلام احکام تأیید شده، پس از چه مدت حکم اعدام مه آفرید خسروی به مرحله اجرا گذاشته می‌شود، گفت: این موضوع بستگی به وضعیت شعبه‌ای که پرونده را رسیدگی می‌کند، دارد زیرا گاهی به مشکلات و مسائلی برمی‌خورند که زمان بیشتری برای سیر تحقیقات لازم است.

حکم اعدام مه آفرید خسروی

رئیس دیوان عالی کشور دوباره درباره زمان قطعی اجرای حکم اعدام تأکید کرد که البته موضوع بستگی به این دارد که باز شعبه از نظر رسیدگی دقیق پرونده با مسائل و مشکلات دیگری برخورد نکند، چون مسأله اعدام است.

گرکانی در پاسخ به این پرسش که حکم اعدام سرانجام چه زمانی حالت اجرایی پیدا می‌کند، گفت: پس از ابلاغ حکم اعدام مه آفرید خسروی در زمان خودش به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

گفتنی است، پرونده ۳۷ متهم از بخش اول رسیدگی به پرونده فساد بزرگ مالی موسوم به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، هجدهم مهر به دیوان‌عالی کشور رفت.

در این بخش از رسیدگی‌ها که از ۲۹ بهمن سال ۹۰ آغاز شد و پس از برگزاری پانزده جلسه، روز ۲۵ تیر ماه امسال به پایان رسید، ۳۹ متهم توسط قاضی ناصر سراج محاکمه شدند که در ‌‌‌نهایت ضمن تبرئه دو متهم، ۳۷ نفر از آن‌ها به اعدام، حبس، رد مال و مجازات‌هایی دیگر محکوم شدند که پرونده با اعتراض تمام ۳۷ متهم به دیوان‌عالی کشور ارجاع شد.

قضات شعبه ۱۳ دیوان‌عالی کشور، مأمور رسیدگی به این پرونده ۲۲ هزار برگی شدند که یک هزار و ۶۶۰ برگ آن مربوط به احکامی است که قاضی برای متهمان در نظر گرفته است.

تکمیلی:

وکیل متهم ردیف اول: حکم نهایی هنوز ثبت دادنامه نشده است

غلامعلی ریاحی به مهر گفت: من شخصا به دفتر رئیس دیوان‌عالی کشور و شعبه مربوطه در دیوان رفتم و آن‌ها گفتند حکم نهایی هنوز ثبت دادنامه نشده است.

وی افزود: با توجه به این که منبع این خبر شخص رئیس دیوان‌عالی بوده است، موجب تشویش بسیاری از خانواده‌ها شده، به گونه‌ای که مجهول بودن نام برخی محکومین، سبب تشدید فشار خانواده‌ها به وکلا برای آگاهی از کم و کیف حکم نهایی شده است.

ریاحی گفت: مسئولین مربوطه دیوا‌ن‌عالی اظهار داشتند، با توجه به انتشار ناقص خبر تلاش می‌کنند موضوع از طریق سخنگوی قوه قضائیه پیش از جلسه سخنگو رسانه‌ای و اعلام شود.

توضیحات دفتر سخنگوی قوه‌ قضاییه

در پی انتشار این خبر، دفتر سخنگوی قوه‌ قضاییه با اعلام این که چهل‌وچهارمین نشست خبری سخنگوی قوه‌ قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در روز دوشنبه، سی‌ام بهمن برگزار خواهد شد، از اعلام اخبار مهم و دقیق درباره پرونده فساد بزرگ مالی توسط سخنگوی قوه‌ قضائیه خبر داد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت