نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » سرماخوردگی را با آب درمانی از بین ببرید

سرماخوردگی را می توان با روش های متعددی درمان نمود.یکی از این روش ها استفاده از آب سرد و گرم می باشد.

آب سرد سبب تسکین عطش صادق می‌شود و آن را بر طرف می‌کند. از خصوصیات آب سرد می‌توان تقویت معده، افزایش اشتها، زیبا شدن رنگ چهره، دفع بخارات و رطوبت بخشی بدن است. ولی مصرف زیاد آب سرد هم مشکل ایجاد می‌کند که مصرف بیش از حد آب سرد سوءمزاج سرد را بروز می‌دهد، اعصاب دچار اختلال می‌شود. آب جوشیده سرد شده نفخ کمتری ایجاد می‌کند ولی بهتر است که گرم مزاج ها آن را مصرف نکنند.

 سرماخوردگی

آب حاصل از آب شدن برف و یخ مضر است و بهتر است که برای سرد کردن آب یخ داخل آب ریخته نشود و یخ آب شود که آبی که حاصل آب شدن یخ باشد برای بدن بسیار مضر است و بهتر است که یخ درون ظرفی باشد و ظرف آب در تماس با یخ قرا گیرد تا یخ با آب مخلوط نشود.

آب گرم هم کلا برای هضم مضر است و آب گرم برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. مصرف بیش از حد آب گرم موجب زردی رنگ چهره، ضعف و لاغری شده، چربی بدن را کم می‌کند. ورم کبد، طهال و کم اشتهایی به وجود می آورد و فرد را مستعد بیماری می‌کند. آب گرم عطش را هم تسکین نمی‌دهد. استعمال آب ولرم و گرم فقط در صورتی است که بخواهیم درمان کنیم در غیر این صورت خوردن آب گرم و ولرم توصیه نمی‌شود.

مصرف آب داغ برای مبتلایان به صرع مناسب است
آب ولرم برای ایجاد قی یا استفراغ مفید است. وقتی داروی قی آور نباشد از آب ولرم استفاده می‌کنند. البته باید اشاره کرد آب گرم برای پاکسازی معده مفید است همچنین عطش کاذب را برطرف می‌کند و برای درمان سرف نیز مفید است.

فاطمه علیزاده پژوهشگر طب سنتی به تسنیم گفت: کلا مصرف آب گرم مناسب نیست و بهتر است، آب سرد استفاده شود که عطش را کاهش می‌دهد. آب داغ هم برای درمان بعضی بیماری‌ مانند صرع، سرماخوردگی‌ها و رفع ورم گلو، برخی از سردرد‌ها ، رفع درد چشم مناسب است

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت