مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه چیپس و پنیر
چیپس و پنیر

طرز تهیه چیپس و پنیر

مواد لازم:

پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

چیپس یک بسته

قارچ ۶ عدد

فلفل دلمه ای ۱ عدد

کنسرو سبزیجات ۱ عدد

ژامبون گوشت ۱۵۰ گرم

سس قرمز به میزان لازم

برای پخت این غذا از پنیر پیتزای مخلوط یعنی هم طعم دار و هم کشدار استفاده میکنیم.چیپس را داخل ظرف پرکس میریزیم.نیازی نیست ظرف را چرب کنیم چون پنیر پیتزا به حد کافی چربی دارد.پنیر رنده شده را روی چیپس میریزیم بعد قارچ را روی آن میریزیم. فلفل دلمه ای را هم روی مواد میریزیم و سپس کنسرو سبزیجات را میریزیم.مقداری ژامبون خرد شده روی مواد میریزیم.بهتر است که وقتی مواد را تا این مرحله ریختیم ظرف را داخل مایکروفر با قدرت ۹۰۰ قرار دهیم دو سه دقیقه بماند تا پنیر آب شود بعد که بیرون آوردیم بقیه مواد را روی آن بریزیم و مجدداً سه دقیقه بگذاریم داخل مایکروفر.

ما در اینجا به دلیل کمی وقت این کار را نمیکنیم و همه مواد را میریزیم و یکجا داخل مایکروفر می گذاریم.روی مواد دوباره چیپس میریزیم. مقداری از کنسرو سبزیجات روی چیپس میریزیم.می توان از قارچ آب پز یا خام استفاده کرد. اگر قارچ آب پز شده باشد در غذا سیاه نمیشود.ژامبون و قارچ را هم به ترتیب روی مواد میریزیم.روی مواد یک لایه پنیر میریزیم و سس قرمز را به شکل دلخواه روی پنیر میریزیم.سس وقتی روی پنیر حرارت ببیند به خورد مواد رفته و خیلی خوشمزه تر از حالت خام آن می شود.مقداری از فلفل دلمه و ژامبون و قارچ باقی مانده را روی مواد میریزیم.

ظرف را به مدت ۵ دقیقه داخل مایکروفر میگذاریم.روش دو مرحله ای که گفته شد خیلی بهتر از یک مرحله ای است.اگر از فر استفاده میکنید دمای فر ۱۸۰ باشد و اجازه میدهیم چیپس و پنیر طلایی شود اما باید دقت کنیم که روی غذا نسوزد.چیپس و پنیر اگر داخل فر پخته شود خوشمزه تر می شود.میتوان از ترکیب سس سفید و سس کچاب و مقداری ادویه جات و آبلیموی تازه هم استفاده کرد که خیلی خوشمزه است.برای تزئین از کلم بروکلی، ذرت و زیتون استفاده کردیم.

توجه: این چیپس و پنیر غذای چربی است پس کسانی که مشکل چربی دارند لطفا این غذا را مصرف نکنند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت