نایت ملودی » اخبار » پزشک معالج مرتضی پاشایی از روحیات خاص پاشایی و بیماری اش می گوید

17375_origدکتر توکلی پزشک معالج مرتضی پاشایی در خصوص فیلم منتشر شده از مرتضی پاشایی گفت: آن فیلم مربوط به لحظات آخر وی نبوده است و مهم نیست که چه کسی این کار را انجام داده، مهم این است که کار درستی انجام نداده است.

پزشک معالج مرتضی پاشایی در اولین مصاحبه رسانه‌ای خود در رابطه با بیماری این خواننده جوان و محبوب کشورمان گفتگو کرد.

از پزشک معالج مرتضی پاشایی طی مصاحبه‌ای راجع به ناگفته‌های بیماری وی پرسیدیم، که دکتر حسن توکلی، جراح و متخصص داخلی در مصاحبه‌ رسانه‌ای خود در رابطه با مرتضی پاشایی گفت: آقای پاشایی چندین ماه قبل از مراجعه‌ی اولشان به پزشک، دچارید، برای اجرای کنسرت می‌رفت و تا ۲ روز قبل از فوتش، امید بسیار به زندگی و زنده مانده داشت و قرار بود به یکی از کشورها برای اجرای کنسرت برود و در اینگونه بیماری‌ها، امید به زندگی بسیار در طول عمر اهمیت دارد.

دکتر توکلی در پاسخ به این سوال که آیا مبتلایان به سرطان خودشان مقصر هستند یا دولت و شرایط بیرونی گفت: ما خودمان مقصر هستیم، افراد باید رفتار، استرس، میزان استراحت، تغذیه و… را کنترل کنند خوردن مداوم انواع پیتزا و ساندویچ از سنین کودکی و جوانی، رفتارهای پر استرس، کمبود استراحت و تغذیه نادرست در بروز سرطانها تاثیر گذار است، مضاف بر اینکه از طریق رسانه‌های سمعی و بصری می توان آگاهی مردم در جوامع را بالا برد تا به این بیماری‌ها مبتلا نشوند و اگر مبتلا شدند به سرعت و به موقع، کنترل کنند.

دکتر توکلی در مورد شانس پیشگیری از انواع سرطان گفت: هر سرطانی اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود،‌ قطعا می‌تواند درمانپذیر باشد.

دکتر توکلی در مورد میزان تلاشش برای بهبودی مرتضی پاشایی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مرتضی دوست من بود دوستی یک ساله‌ای که شاید به اندازه چندین سال با هم دوستی داشتیم، روزانه ۱تا ۲ ساعت در کنار هم بودیم و لحظات آخر هم بر بالین مرتضی بودم و تمام تاکید مرتضی این بود که می گفت این ضایعه را باید زودتر در بیاوریم و تمام شود.

دکتر توکلی در این قسمت مصاحبه لحظه‌ای مکث همراه بعض داشت و بعد از چند لحظه سکوت، ادامه داد: خیلی سخت بود، ما پزشکان سعی می‌کنیم با بیماران وارد مسائل عاطفی نشویم چون کار برایمان خیلی دشوار می‌شود ولی من با مرتضی روابط دوستانه پیدا کرده بودم و فقدانش برایم بسیار سخت است.

دکتر توکلی با بیان اینکه اولین مصاحبه را در رابطه با مرتضی پاشایی انجام می‌دهد، گفت: من تا به حال هیچ مصاحبه ای در رابطه با مرتضی با هیچ رسانه‌ای نداشتم و بعضی سخنان از قول من که در برخی رسانه‌ها انتشار یافته واقعیت ندارد من به عنوان یک پزشک کار درمانی‌ام را انجام می دادم و وظیفه پزشکی من ایجاب می‌کند که اسرار بیمارانم را حفظ کنم و در مورد علل و نوع بیماری آنها فقط با اقوام درجه اول بیمار صحبت کنم.

دکتر توکلی گفت: امیدوارم با آموزش در کل جامعه کمتر شاهد اینگونه بیماری‌ها باشیم.

خبرنگار ما از دکتر توکلی پرسید، مرتضی پاشایی پزشکش را اذیت نکرد؟ دکتر توکلی قاطعانه جواد داد: اصلا من اذیت نشدم، مرتضی پاشایی جوان بسیار آرام، متین، منطقی و صبوری بود.

دکتر توکلی در پایان گفت: خانواده مرتضی پاشایی بسیار او را حمایت کردند، همچنین دوستان فراوان او که تا آخرین لحظه کنارش بودند همچنین طی این ۲ تا ۳ هفته پرسنل بیمارستان بسیار خوب همکاری کردند و زحمت کشیدند و علی رغم ازدحام جمعیت و رفت و آمدها پرسنل توانستند با صبوری، همراهی کنند.

وی در پایان برای خانواده و دوستان نزدیک مرحوم مرتضی پاشایی از خداوند آرزوی صبر داشت.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت