نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » چگونه پوست شفاف و جوانی داشته باشیم
یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه مصرف غذاهای نامناسب و غفلت از مصرف میوه، سبزیجات و لبنیات منجر به عدم توانایی پوست در مقابله با عوامل بیرونی می‌شود، گفت: ورزش، تغذیه مناسب و مصرف روزانه آب که باعث شفافیت پوست می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

دکتر سیدحسن اعتمادزاده، با بیان اینکه گذر سن، آفتاب، سیگار و همچنین الکل از عوامل پیری زودرس پوست است، گفت: برای خودمراقبتی از پوست باید به دو مسئله مهم سیگار و آفتاب توجه کرد.

پوست
وی در خصوص نحوه خودمراقبتی از پوست بیان کرد: افراد باید به دلیل تابش اشعه ماورابنفش از پوشیدن لباس‌های بدون آستین بویژه در کودکانی که رنگ پوست روشن دارند و در جنوب کشور یا ارتفاعات مانند دماوند که آفتاب شدیدتر است، پرهیز کنند. همچنین افراد سیگاری نیز باید سیگار را ترک کنند، چرا که این عوامل باعث پیری زودرس پوست می‌شوند.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه پوشش لباسی، کلاه، عینک آفتابی و ضد آفتاب به خصوص در ۱۰ سال اول زندگی برای کودکان بسیار حائز اهمیت است، افزود: به دلیل اثرات بد آفتاب در کانادا، آمریکا و استرالیا سرطان‌های پوستی بسیار شایع است و آنان دارای بیشترین افراد سرطانی در سن ۲۵ تا ۲۹ سالگی هستند.

اعتمادزاده یادآور شد: به دلیل افزایش سرطان پوست طی ۲۰ سال آینده در کشور استرالیا، برنامه‌های متنوعی برای مدارس از جمله مسقف کردن حیاط‌های مدارس و اجبار به گذاشتن کلاه در ساعات ۱۱ صبح تا ۳ بعد از ظهر که زمان بیشترین تابش آفتاب است، برای دانش آموزان گذاشته شده است.

این متخصص پوست و مو بیان کرد: میزان معمول مصرف روزانه آب باید ۱۲ لیوان و حدود ۲ تا ۳ لیتر باشد که به صورت آب، چای و آب موجود در میوه و غذا جذب بدن می‌شود.

اعتمادزاده در خصوص مصرف انواع کرم‌ها و ماسک‌ها برای پوست بیان کرد: این کرم‌ها چندان در جوان نگه داشتن پوست تاثیری ندارند، چرا که پوست قوام خود را از عوامل بیرونی می‌گیرد، در صورتی که این کرم‌ها فقط بر لایه‌های بالایی پوست تاثیر دارند اما شکست پوست از قسمت زیرین پوست است.

وی در پایان توصیه کرد: افراد نباید از پمادهای کورتن‌دار بدون مشاوره پزشک استفاده کنند و همچنین باید از مواد حساسیت‌زا مانند مواد شیمیایی و لوازم آرایش اجتناب کنند و در سنین کمتر از ۲۰ سال، مواد رنگی را برای پوست استفاده نکنند، زیرا منجر به شکنندگی پوست در سن ۳۰ سالگی و حساسیت که عمده ی بیماری پوست است، می شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت