نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » نکات قبل از پختن برخی مواد غذایی

نکات آشپزی برای پخت مواد غذایی

 

در اشپزی تنها طعم غذا مهم نیست بلکه سلامت غذایی که شما میپزید اهمیت بیشتری دارد برای اینکه اشپز ماهرتری باشید این بخش را مطالعه کنید:
چند نکته مهم درباره پخت‌ و پز برخی مواد غذایی که محققان آمریکایی ارائه  داده اند:

– تخم شربتی: باید قبل از مصرف خیسانده شود. تخم شربتی از بهترین مواد غذایی است و دو قاشق سوپخوری آن ۱۱۷ کالری، چهار گرم پروتئین، هشت گرم فیبر وحاوی امگا۳ است که برای سلامت قلب مفیداست. این دانه قابلیت جذب آب ۲۷ برابر وزن خود را دارد و مصرف آن بدون اینکه خیسانده شود موجب ماندن در مری و افزایش حجم و حالت ژله مانند آن خواهد شد.

– کلم پیچ: باید به صورت پخته مصرف شود. کلم پیچ از خانواده کلم بروکلی و بروکسل است. بخارپز این سبزیجات باعث کاهش کلسترول می‌شود. این سبزی مانند دیگر سبزیجات نظیر خود حاوی آنتی اکسیدان، ضد گرفتگی قلب و عروق، ضد التهاب و ضد سرطان است، اما مصرف بیش از اندازه کلم خام موجب کم‌کاری تیروئید و در نتیجه کاهش متابولیسم، دردهای مفصلی، ناباروری و بیماری قلبی می‌شود.

– لوبیا قرمز: قبل از مصرف خیسانده شود. به طور طبیعی این لوبیا حاوی ماده سمی به نام لیکتین است بنابراین بهتر است این لوبیا قبل از مصرف حداقل پنج ساعت خیسانده شود.

– ریواس: قبل از پخت، برگ‌های آن جدا شود. اگر در باغچه منزل خود ریواس کاشته‌اید قبل از پخت حتما برگ‌های آن را جدا کنید. به دلیل اینکه برگ‌های آن سمی و حاوی گلیکوزیدهای غیرطبیعی و اسید اگزالیک است.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت