مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » خانواده » روابط عاطفی » روابط دختر و پسر » علت مجرد ماندن دختران
علت مجرد ماندن دختران

علت مجرد ماندن دختران

 

 امروزه مجرد ماندن ویا هرگز تن به زندگی مشترک ندادن دغدغه دختران زیادی است؛ جز آنها که مشکلات اقتصادی سد راهشان شده، کسانی هم هستند که یا فکر می‌کنند هیچ مردی لیاقتشان را ندارد، یا اینکه آنقدر اعتماد به نفسشان پایین است که خود را برای ازدواج دست کم می‌گیرند. و خود را در حد جنس مخالف نمی بینند.به چهار اشتباه دختران مجرد می‌پردازیم که باعث تنهاییشان می‌شود.
دختری را می‌شناسم که مسئول کارهای حقوقی یک شرکت است. این خانم، در آستانه چهل سالگی، وقتی پرونده‌های شرکت را بازبینی می‌کرد، به فکر بازبینی زندگی شخصی خودش افتاد و با این تصور که هیچ مرد مناسبی برای او وجود ندارد به این نتیجه رسید که دیگر هیچ راهی برای تشکیل خانواده برایش وجود ندارد. او این موضوع را بار‌ها و بار‌ها برای خودش تکرار ‌کرده بود اما مسئله‌ای سبب شد جرقه‌ای در ذهنش زده شود تا تصادفاً بداند چقدر اشتباه می‌کرده و مرد مناسبی دقیقاً و طی این سالها همکار او بوده است. چرا نتوان علاوه بر همکار همسر هم شد؟
او پس از مدتی به خانه بخت رفت و از تنهایی نجات یافت… اما آن جرقه ذهنی چه بود؟ او متوجه شد طی این سالها اشتباهی را کرده که دختران مجرد زیادی مرتکب می‌شوند: چهار اشتباه اساسی که باعث می‌شود یک خانم مجرد همیشه تنها بماند:

اجازه می‌دهند کارشان حسابی مشغولشان کند
این خانمی, بشدت غرق کار خود شده بود. با وجود زیبایی، جذابیت و موفقیت‌های فراوان، همه در‌ها برای برقراری ارتباط با او بسته بود، چرا که تمام زندگی‌اش در کار خلاصه شده بود. حتی زمانی که یک مرد مناسب و خوش‌پوش را می‌دید، ‌‌نهایت تلاش خود را برای فراری دادن او می‌کرد، مشکلی که خیلی از دختران مجرد دیگر هم دچارش هستند.
برخی از دختران فکر می‌کنند اگر مردی به آن‌ها علاقه‌مند شده‌ است به دو دلیل است، یا حتما مشکلی در او وجود دارد یا اینکه می‌خواهد از او سوءاستفاده کند. این افکار باعث می‌شود که مردهای مناسب زیادی را از دست بدهند، آن هم قبل از اینکه حتی یک‌بار به آن‌ها فرصت داده شود خود و شخصیتشان را معرفی کنند. بعد، دوباره خود را در کار غرق می‌کنند و بشدت سخت و خشک می‌شوند.
باور کرده‌اند که زمان مناسب را از دست داده‌اند
بعضی از دختران باور کرده اندکه زمان عاشق شدن، ازدواج و بچه‌دار شدن آنهاگذشته است. این دقیقا‌‌ همان جایی است که اشتباه می‌کنند. درست است که زمان ازدواج و بچه‌دار شدن، پیش‌بینی شده است، اما در قرن بیست و یکم زندگی ما کمتر قابل پیش‌بینی است، این نکته مثبتی است. دختران زیادی تا چهل- پنجاه سالگی ازدواج خود را به تاخیر می‌اندازند، اما واقعیت این است که ما هیچ‌وقت اسیر اعداد و ارقام نیستیم. ما هر لحظه در مناسب‌ترین زمان زندگی خود هستیم. درست است که بیولوژی بدن همیشه ما را همراهی نمی‌کند، اما اگر شما واقعاً می‌خواهید صاحب خانواده شوید و بدن شما دیگر این اجازه را به شما نمی‌دهد که بچه‌های خودتان را داشته باشید، به این معنا نیست که این خواسته شما برآورده‌شدنی نیست. می‌توانید با پذیرفتن سرپرستی یک کودک تشکیل خانواده‌ دهید.

مردان مناسب را نادیده می‌گیرند
بار‌ها دیده‌ایم که وقتی یک دختر مجرد باور می‌‌کند که هیچ مرد مناسبی برای او وجود ندارد، همه چیز پیرامونش روی این موضوع صحه می‌گذارد. به همه کسانی که فکر می‌کنند همه مردان خوب ازدواج کرده‌اند پیشنهاد می‌کنیم که این احساس را کنار بگذارند و به جای آن، به شادی، خوشبختی و تمایلشان توجه کنند.
واقعیت این است که مردان خوب و مناسب همه جا هستند. فقط باید پختگی لازم را برای تشخیص و تمایز این مردان به دست آورید. وقتی این ایده در ذهنتان از بین رفت که مرد مجرد مناسبی باقی نمانده، متوجه خواهید شد که توجه چه کسی را به خود جلب کرده‌اید. در حقیقت، آن هنگام است که شما متوجه خواهید شد افراد مناسب زیادی وجود دارند که به زندگی با شما علاقه دارند.
پا به فرار می‌گذارند
بار‌ها و بار‌ها مشاهده کرده‌ام که دختران جوان منتظرند مرد مناسب پا پیش بگذارد. اما زمانی که این اتفاق می‌افتد، آن‌ها پا به فرار می‌گذارند و از او دور می‌شوند. این کاملاً طبیعی است. زمانی که دختر مجردی در تمام تلاشهایش شکست خورده و دچار ناامیدی، افسردگی و بی‌توجهی عاطفی شده باشد، چنین عکس‌العملی طبیعی ااست اما به هرحال، اگر او بخواهد نتیجه‌ای از روابط خود بگیرد، باید این رفتار خود را کنار بگذارد.
هنگامی که شما با مردی مناسب آشنا می‌شوید، ممکن است ابتدا اظهار علاقه و توجه او برایتان دشوار باشد، چرا که قبل از این تجربه‌اش را نداشته‌اید. اما حالا زمان آن رسیده است که این دشواری را کنار بگذارید.
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت