نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پیشگیری و بیماری ها » گوشت خام و آب آلوده باعث ابتلا به صرع می شود

نتایج آزمایش های سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که مصرف گوشت های نپخته به ویژه گوشت خوک، نوشیدن آب های آلوده به تخم کرم کدو و یا بهداشت ضعیف عمده ترین عامل آلودگی انسان به عفونت ناشی از کرم کدو است که در ابتلا به صرع نقش دارد.

صرع

طبق اعلام این سازمان عفونت سیستم عصبی مرکزی به کرم کدو عامل اصلی ابتلا به صرع در جهان است.

این سازمان افزود: مصرف گوشت نپخته به ویژه گوشت خوک و نوشیدن آب های آلوده به تخم کرم کدو و بهداشت ضعیف عمده ترین عامل بروز بیماری ‘نوروسیستی سرکوسیس’ است؛ این بیماری نوعی عفونت در سیستم عصبی مرکزی بدن انسان است.

کرم کدوی خوکی (تنیا سولیوم) در ابتلا به این بیماری نقش دارد. در این بیماری کیست هایی در مغز و ستون فقرات انسان ایجاد می شود که عامل اصلی صرع است.

درصورتی که این عفونت درمان نشود، وضعیت جدی تر به نام سرکوسیس بروز می کند که با حمله لاروهای این کرم به بافت بدن بروز می کند.

زمانی که لارو در سیستم عصبی مرکزی، ماهیچه ها، پوست و چشم ایجاد می شوند منجر به ایجاد نوروسیستی سرکوسیس می شود که شدیدترین شکل بیماری سرکوسیس است و عامل اصلی بروز صرع به شمار می رود.

بر اساس آمار های این نهاد در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم جهان به بیماری صرع مبتلا هستند که ۸۰ در صد از این بیماران در کشور های توسعه یافته جهان زندگی می کنند.

به گزارش این نهاد بین المللی نزدیک به ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور های توسعه یافته به این بیماری مبتلا هستند.

صرع مجموعه ای از اختلالات عصبی مزمن است که با حمله عصبی بروز می کند. این حملات ممکن است بسیار خفیف و غیرقابل شناسایی یا طولانی مدت و با لرزش شدید همراه باشد.

این بیماری در بیشتر موارد دلیل مشخصی ندارد اما در برخی افراد به دلیل آسیب مغزی، سرطان مغز و سوء استفاده از دارو و الکل بروز می کند.

صرع را نمی توان درمان کرد، اما حملات ناشی از آن را می توان با مصرف دارو تا حد ۷۰ درصد کنترل کرد. برای افرادی که مصرف دارو در آنها موثر نیست، جراحی، تحریک عصبی یا تغییر در رژیم غذایی تجویز می شود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت