نایت ملودی » خانواده » روابط عاطفی » آیین همسرداری » ۴ گام برای فراموش کردن همسر سابق
۴ گام برای فراموش کردن همسر سابق

۴ گام برای فراموش کردن همسر سابق

اگر در شرایطی قرار گرفته اید که دیگر امکان زندگی با همسر خود را ندارید و از او طلاق گرفته اید و می خواهید که  همسر سابق خود را فراموش کنید.با عمل کردن به این۴ اصل برایتان امکان پذیر خواهد بود:

گام  اول  : باید واقعیت پایان آن ارتباط را بپذیرید. مرحله شوک و انکار بعد از قطع هر رابطه‌ زناشویی حتما پیش می‌آید. تنها راه پذیرش موقعیت فعلی، استقامت روی تصمیمی است که گرفته‌اید.
گام  دوم : باید احساسات منفی به همسر خود را بپذیرید و بروز دهید. آدم‌ها یک ظرفیت محدود از انرژی روانی دارند و وقتی کسی از دست می‌رود، سرمایه‌گذاری عاطفی که روی او کرده‌اند باید تا حدی از روی او برداشته شود. اشک‌های هیجانی، کارکرد عملی دارد و به بدن در تسکین استرس و هیجان ناشی از اتفاق کمک می‌کند.
گام  سوم : ذهنتان را خالی کنید. گاهی پیش می‌آید که ذهن ما آن قدر از وقایع گذشته و اتفاقات پیش آمده، پر است که مرتب آن وقایع در ذهن مرور می‌شود و نمی‌توان به موضوع دیگری فکر کرد. بهترین کار در این زمان نوشتن است. یکی از مهم‌ترین فواید نوشتن، این است که شما وقتی قلم به دست می‌گیرید ناگهان احساساتی روی کاغذ می‌آید که خودتان از دیدن آن‌ها شگفت زده می‌شوید و در نتیجه به یک بینش و شناخت عمیق‌تر از خود می‌رسید. وقتی ذهن کاملا از همسر سابق تان خالی شد، آن کاغذ‌ها را دور بیندازید یا حتی بسوزانید.
گام  چهارم : حمایت اجتماعی دریافت کنید. بعد از قطع این ارتباط، شما به کسانی نیاز دارید که دوستتان داشته باشند و شما را درک کنند، چنین افرادی می‌توانند به شما احساسات خوبی تزریق کنند که در حال حاضر، بهترین فرد برای شما همسرتان است.
همچنین می‌توانید به کار‌ها و علایق شخصی خود بپردازید تا انرژی و توجه شما معطوف آن‌ها شود و گذشته‌تان را راحت‌تر فراموش کنید. در ضمن از هرکاری که باعث می‌شود خاطرات گذشته برایتان زنده شود خودداری کنید مثلا از رفتن به رستوران یا پارکی که قبلا با همسر اول خود می‌رفتید اجتناب کنید

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت