نایت ملودی » ورزش » خارج از گود » حواشی ورزش » موضعگیری متفاوت با قلعه نویی از سوی گل محمدی

یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی جزو آن دسته از ورزشکارانی است که در دوران بازیکنی اش آنقدر محجوب و محبوب بود که فقط یک بار رنگ کارت قرمز را دید اما از زمانی که سرمربی شده پشت سر هم یا از داوری ایراد می گیرد یا از نیمکت اخراج می شود.

او معتقد است که اعتراضاتش به حق اند و داوران اجازه نمی دهند؛ با او در باره بازی نفت، گهر و برنامه ۹۰ گفتگو کردیم. جالب اینجاست که حرف های سرمربی پرسپولیس در مورد عادل فردوسی پور و برنامه پر بیننده اش زمین تا آسمان با حرف های ژنرال متفاوت است.

* یحیی گل محمدی و داوری. بالاخره کی مشکلاتتان با داوران حل می شود؟
– ما را با داوران به مشکل نیندازید. مورد خاصی نیست. من چه بگویم؟ من اصلا نمی دانم باید در این رابطه چه بگویم.

* فکر نمی کنید این مصاحبه هایی که قبل از بازی بر علیه کمیته داوران، در داوری بازی ها برای شما تاثیر گذار باشد؟
– مطمئنا همینطور است. مسائل روانی که در جامعه وجود دارد بر روان بازیکنان هم تاثیر می گذارد! ولی از آنها میخواهم عدالت را رعایت کنند. بیشتر از این نمی خواهیم. حق تیم ما را بدهند. بیشتر از آن نمی خواهم و نمی خواهم به نفع ما بگیرند. امسال از داوری خیلی ضربه خوردیم و اعتراض مان به جایی نرسید.

* در بازی با نفت خیلی عصبی بودید. دلیل آن چیست؟ تحت فشار خاصی قرار دارید؟
– عصبی نبودم. می دانستم بازی سختی دارم. دوست داشتم بچه ها این مسئله را درک کنند و با جدیت بازی را دنبال کنند. من از این بازی ترس داشتم و دوست داشتم آن را ببرم. حساسیت بازی اینقدر زیاد بود که باعث شد اعتراض داشته باشم اما اینقدر نبود که اخراج شوم.

* و اینکه در کنفرانس گفته بودید مشکلات این تیم میراث گذشتگان است منظورتان چه بود؟
– منظورم مدیران سابق این تیم بودند. من قبل از آن صحبت کردم و گفتم مشکلاتی که در این چند سال در پرسپولیس وجود داشت و تغییرات زیادی که انجام شده و اینکه پرسپولیس در چند سال گذشته موفق نبوده بار زیادی ایجاد کرده که همه آن روی دوش من قرار گرفته است. انتظارات باید در حد معقول باشد و تنها انتظاری که خودم دارم این است که همه حمایت کنند و این پرسپولیس را نجات دهیم. من به تنهایی نمی توانم و به کمک مدیریت، پیشکسوتان و هواداران و اصحاب رسانه نیاز دارم.

* از عملکرد فنی تان راضی هستید؟ کارهایی که در تمرینات خواسته بودید در بازی با نفت انجام دادند؟
– چیزهایی که انتظار داشتم را برآورده نکردند. من نمی گویم بازیکنان مقصر هستند. وقتی تیم نتیجه نمی گیرد تمام عوامل تاثیر گزار هستند.باید ریشه یابی کنیم و این مشکل را حل کنیم.

* ضعف نفت تهران در سانتر از جناحین بود. این کاملا مشخص بود اما شما به جز روی گل ولاتکو در صحنه های دیگر اصلا موفق نبودید.
– ما این مسئله را شناسایی کرده بودیم و روی آن حساب باز کرده بودیم اما کیفیت سانترهایمان اصلا خوب نبود. کارهای ترکیبی می کردیم و به جلو می رفتیم اما در سانتر از جناحین موفق نبودیم.

* نفت جام حذفی قوی تر بود یا این نفت؟
– این نفت خیلی خطرناک تر بود. آنها سیستم خود را تغییر داده بودند و هجومی تر شده بودند و با جسارت بیشتری بازی می کردند.

* پرسپولیس در چند بازی ابتدایی به همراه شما در ۱۰ دقیقه ابتدایی خوب گل می زد. همان موقع از شما پرسیده بودیم اگر زمانی تیم تان در ادامه دادن این روند به مشکل بخورد و حریفان راه های شما را شناسایی کنند برنامه ای دارید. شما گفته بودید از راه های دیگری به گل می رسید. اما در چند بازی گذشته این اتفاق دیده نمی شد.
– بد است که ما نمی توانیم در گلزنی موفق باشیم. اما چیزی که مهم است ما در ایجاد فرصت گلزنی موفق هستیم. ما در بازی با استقلال و فولاد و حتی نفت موقعیت های خوبی برای گل زدن داشتیم. به هرحال پنالتی های ما گرفته نشد. ما در زدن ضربات آخر ناموفق هستیم و این را باید تغییر دهیم.

* پرسپولیس باید بدون شما به مصاف گهر برود. برای این اتفاق برنامه ای دارید؟
– گهر تیم خوبی است و از زمانی که آقای مایلی کهن به این تیم رفته تغییرات بیشتری هم داشته اند و برای این بازی هم انگیزه های خاصی دارند. گهر با توجه به بازی های اخیرش نشان داده که در این بازی برای ما کاملا مشکل ساز خواهند شد. نبود من هم زیاد به چشم نخواهد خورد. بازیکنان و کادر خوبی داریم که می توانند به تیم کمک کنند.

* و یک سوال خاص! برخی از دوستان می گویند عادل فردوسی پور و برنامه اش بر ضرر این فوتبال است و به نوعی او را مافیا معرفی کرده اند. نظر شما چیست؟
– من کاری ندارم که این برنامه بر ضد پرسپولیس هم آیتم هایی داشت اما وجود چنین برنامه ای مطمئنا باعث ارتقای فوتبال ما شده است. فوتبال ما به این برنامه نیاز دارد خیلی از مشکلات فوتبال ما بعد از صحبت در این برنامه از بین می رود. به غیر از اینکه یک برنامه انتقادی است یک برنامه اصلاحی است. نظر شخصی من این است که این برنامه بازدارنده است تا اتفاقات آنچنانی نیفتد. در داوری هم نقش خوبی داشته و داوران هم از ترس این برنامه سعی می کنند خوب کار کنند.

* پرسپولیس با این وضعیت لیگ برتر را جدی می گیرد؟
– جواب این سوال را بعد از دو بازی آینده می گویم.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت