نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پیشگیری و بیماری ها » عامل اصلی ناباروری در بین زنان
مهمترین عارضه این عفونت ها امکان بسته شدن و آسیب لوله های رحمی است. زیرا وجود لوله های رحمی برای انتقال تخمک و باروری آن توسط اسپرم ضروری است.

کیانوش کمالی در همایش بیماری‌های آمیزشی که در کانون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در خصوص این بیماری‌ها اظهار کرد: سالانه ۴۹۹ میلیون نفر در دنیا به بیماری‌های آمیزشی مبتلا می‌شوند.

ناباوری

وی با بیان این مطلب که برخی از عفونت‌های آمیزشی علائمی ندارند، ادامه داد: در زنان بارداری که سیفلیس اولیه درمان نشده دارند، ۲۱ درصد حاملگی‌ها منجر به تولد نوزاد مرده و ۹ درصد منجر به مرگ در دوران نوزادی می‌شود. همچنین عفونت‌های آمیزشی مهم‌ترین علت بروز ناباروری به شمار می‌روند و مطالعات مختلف نشان می‌دهد حدود ۲۷ درصد این بیماری‌ها به عفونت«کلامیدیا» اختصاص دارد.این متخصص عفونی مهم‌ترین علت برخی از انواع سرطان‌ها را عفونت‌های آمیزشی دانست و در ادامه گفت: بروز مقاومت‌های دارویی در برخی از بیماری‌های آمیزشی به خصوص «گنوره» و تهدید جهانی برای کنترل بیماری‌های آمیزشی در سطح جهانی از جمله مواردی هستند که در رابطه با این بیماری‌ها مطرح می‌شود.

وی با بیان این مطلب که بیماری‌های آمیزشی خطر بروز HIV را سه برابر می‌کند، افزود: بیماری‌های آمیزشی در کشورهای در حال توسعه یکی از پنج علت شایع مراجعات افراد بزرگسال برای دریافت خدمات درمانی بوده و همچنین دومین علت از دست دادن سلامت در زنان ۱۵ تا ۴۵ ساله بعد از عوارض بارداری است.

وی اظهار کرد: آمار بیماری‌های آمیزشی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا که شامل ایران، ترکیه، عربستان، مراکش و … می‌شود چهار تا هفت درصد گزارش شده است.

این متخصص عفونی افزود: فرد مبتلا به بیماری‌های آمیزشی هر چه سریع‌تر باید درمان شود به این دلیل که عامل شیوع است و می‌تواند افراد بیشتری را مبتلا کند.

وی در خصوص چالش‌های کنترل بیماری‌های آمیزشی اظهار کرد: فقدان یا کمبود اطلاعات، ترس از انگ و خجالت از بیان، ترجیح دادن درمان‌های سنتی، تمام نکردن دوره درمان، اطلاع دادن به شریک جنسی برای دریافت درمان از جمله مواردی هستند که در جهت کنترل این بیماری‌ها مطرح می‌شوند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت