مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری ایران » تدوین نقشه راه گردشگری استان مازندران

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران از تدوین نقشه راه گردشگری استان به‌عنوان پایلوت در جلسه اتاق ایران خبر داد.

محمد کاوه در کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری اظهار کرد: استان اصفهان، شیراز، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی در کشور جزو استان های گردشگرپذیر است.

وی با بیان این که تاکنون برای معرفی ظرفیت های استان مازندران اقدام اساسی صورت نگرفته است، گفت: متاسفانه با وجود تمام ظرفیت ها، استان مازندران نتوانسته به جایگاه اصلی خود دست پیدا کند.

635399981010625944

وی با تاکید بر این که مازندران ظرفیت های ویژه ای در زمینه گردشگری، طبیعتگردی و درمان های سنتی دارد، بیان کرد: آثار تاریخی پیش از اسلام در شهرهای ساری و آمل وجود دارد که گردشگران بین المللی نسبت به این مکان ها آگاهی زیادی ندارند.

وی به مذاکرات بین سازمان کمیسیون گردشگری، رئیس اتاق بازرگانی و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه توسعه گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: براساس توافق های صورت گرفته بین سه سازمان باید اطلاعات در زمینه مناطق گردشگری استان جمع آوری شود تا براساس آن برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با اشاره تخصیص بودجه دولت برای توسعه و رونق بخش گردشگری تاکید کرد: بخشی از این بودجه باید برای تهیه نقشه راه گردشگری تخصیص پیدا کند.

وی گردشگری سلامت را یکی از راهکارهای رسیدن به رشد و توسعه گردشگری دانست و گفت: در گذشته استان مازندران در حوزه های مختلف در نقطه صفر قرار داشته است که امروز با برگزاری اجلاسیه نسبت به گذشته رشد پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی با تاکید بر این که سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ایران راغب هستند، گفت: موقعیت ایران در منطقه بسیار ویژه است که می توان با برنامه ریزی و ترسیم نقشه راه از این فرصت استفاده کرد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت