نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه میگو سوخاری
میگو سوخاری

طرز تهیه میگو سوخاری

 

در ابتدا میگوها را سر کنده و پوست آن را جدا کنید , کمر آن را تمیز کنید .سپس میگو را بشویید و در یک سبد بریزید تا آب آن خشک شود . برای میگوی سوخاری بهتر است از میگوهای درجه یک و درشت استفاده شود . مقدار میگو هم به ذائقه ی شما بستگی دارد .پس از این که آب میگوهای شسته چکیده شد یک ظرف را انتخاب کرده و یک عدد تخم مرغ در آن شکسته و با مقداری آب لیمو آن را هم بزنید و میگوها را داخل آن بگذارید . مواد را پس از مخلوط کردن برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید . آب لیمو اگر تازه باشد به زمان کمتری نیاز است . مخلوط تخم مرغ و آب لیمودر لذیذ شدن و خوش طعم شدن میگوها نقش دارد . بعد از نیم ساعت مشاهده خواهید کرد که میگوها سفیدتر از قبل به نظر می رسند .

مواد سوخاری کردن میگو را به روش زیر آماده کنید :

اگر سلیقه ی شما مثل جنوبی ها با ادویه جات جور است  مقداری آرد سوخاری را با دارچین ، زردچوبه ، فلفل قرمز و نمک مخلوط کنید تا آرد سوخاری یکدست شود . اگر هم به ادویه جات علاقه ای ندارید به همان کمی نمک روی آرد سوخاری اکتفا کنید .حال در موادی که با هم مخلوط کردید مقداری ماء شعیر یا دلستر بریزید که آرد شما به غلظت معمولی یک آش برنجی برسد . بهترین نوع دلستر مورد استفاده دلستر لیمویی است اما توصیه میکنیم از دلستر توت فرنگی برای این کار استفاده نکنید چون روی طعم میگو خیلی تاثیر می گذارد .میگوها را بعد از نیم ساعت از یخچال درآورده و باز هم در سبد بریزید تا مواد آن کامل بچکد . سپس میگوها را یکی یکی در مواد سوخاری غلطانده و در روغن داغ ماهیتابه سرخ کنید . حتما می دانید که برای سوخاری کردن ، مقدار روغن ماهیتابه باید بیشتر از حد معمول سرخ کردن معمولی باشد اما ما توصیه میکنیم که برای صرفه جویی از ماهیتابه های کوچک استفاده کنید چون پس از پایان کار مقدار زیادی از روغنهای شما اضافه می آید که دورریختنی هستند واسراف می شود .

شعله ی اجاق را ملایم نگه دارید و بعد از سرخ شدن یک طرف میگوها آن ها را برگردانده و طرف دیگر را سرخ کنید نکته ای که در ظرافت و زیبایی سوخاری کردن میگوهای شما تاثیر میگذارد این است که میگوها را با فاصله در ماهیتابه بگذارید تا سرخ شود . زیرا مواد سوخاری باعث چسبیدن میگوها به هم می شود .تا سرخ شدن میگوها شما دست به کار شوید ویک پیاز را بردارید و حلقه حلقه برش بزنید . استفاده از پیازهای کوچک خیلی بهتر از پیازهای متوسط و درشت است . چون من دسترسی نداشتم از پیاز متوسط استفاده کردم .

پیازها را هم در مواد سوخاری بغلطانید و در روغن سرخ کنید . مواظب باشید که پیاز نسوزد چون مزه ی آن حسابی تغییر می کند . پیازها را به صورت گرد از ماهیتابه بردارید و سعی کنید با فاصله در یک طرف کنار هم بچینید چون پیازها بعد از سرد شدن خشک می شوند و برای تزیین غذا زیباتر هستند . حالا میگوها و پیازها را در یک ظرف گذاشته و به دلخواه خود تزیین کنید .

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت