نایت ملودی » سلامت » تغذیه » خواص مواد » خواص جالب و فوقالعاده پوست موز!

آشنایی با خواص پوست موز

موز یک میوه مغذی و سرشار از ویتامین C و B6 و مواد معدنی مانند پتاسیم و فسفر و دارای خواص بهداشتی نیز می باشد.برای درمان سنگ کلیه و یرقان استفاده می شود و همچنین خطر ابتلا به سرطان های مختلف را به حداقل می رساند.
موز به دلیل ارزش غذایی بالا مورد استفاده بسیاری از افراد است، اما ممکن است شگفت زده شوید حتی پوست موز هم دارای خاصیت دارویی است. پوست موز دارای خاصیت آنتی بیوتیکی وضدقارچی است و دارای مقدار زیادی فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی است. در ادامه مقاله با با ارزش ترین مصارف پوست موز آشنا شوید.

۱- درمان پسوریازیس
بیماری پسوریازیس ضایعات پوستی به رنگ قرمز است که توسط پوسته های فلس مانند پوشیده شده و لبه ضایعات  به خوبی مشخص میباشد. این ضایعات  اغلب به صورت متقارن در هر دو طرف بدن قرار دارند.پوسته‌ها معمولا سفید نقره‌ای هستند ولی در مناطقی از  بدن مانند زیربغل یا در  مصرف مرتب مرطوب کننده توسط بیمار این پوسته ها وجود ندارد و ضایعات به احتمال زیاد  صاف و براق هستند.
پسوریازیس معمولا بسیار خفیف است و باعث ضایعاتی در ناحیه  آرنج و زانو یا حالت  پوسته پوسته شدن در پوست سر میشود.با این حال ،این بیماری میتواند هر منطقه از پوست را درگیر کند یا بسیار شدید باشد.  افراد مبتلا به این بیماری می توانند لایه داخلی موز را بر روی قسمت های آسیب دیده مالش دهند، در درمان این بیاری پوستی مفید استو باعث بهبودی خواهد شد.

۲- درمان آکنه
آکنه یک مشکل شایع در میان میلیون ها نفر از مردم است، پوست موز می تواند یک درمان طبیعی برای رهایی از آکنه باشد، و استفاده به طور منظم می تواند باعث کاهش آکنه شود. لایه درونی پوست موز را به آرامی بر روی جوش ها ماساژ دهید از این روش به طور منظم و هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

۳- رهایی از زگیل
لایه داخلی پوست موز دارای پتاسیم استو به همین دلیل دردرمان زگیل بسیار مفید است، مخصوصا زگیل های کف پا را میتواند با کمک لایه داخلی موز درمان کنید. اگر از زگیل رنج می برید، لایه داخلی پوست موز را به مدت ۱۰ شب منظم و زگیل کف پا را به مدت ۱۵ شب منظم روی نقاط مورد نظر مالش دهید و نتایج شگفت انگیز آن را ببینید.

۴- درمان سوزش پوس، کبودی و آلرژی
پوست موز می تواند در درمان ناراحتی های پوستی مانند سوزش پوس، کبودی و آلرژی موثر باشد. شما فقط نیاز به یک نوار از پوست موز دارید و فقط کافیست که یک شب بر روی پوست آسیب دیده بگذارید و از مشکلات پوستی رهایی پیدا کنید.

۵- استفاده به عنوان کود در باغ
از آنجا که پوست موز دارای پتاسیم و فسفر بالاست می توانید از آن به عنوان یک تقویت کننده و کود استفاده کنید.

۶- براق کردن نقره جات و چرم
اگر می خواهید دارای چرم و یا نقره ای براق باشید می توانید از پوست موز به جای مواد شیمیایی استفاده کنید.

۷- استفاده به عنوان سفیدکننده دندان
قسمت داخلی پوست موز را به صورت دورانی بر روی دندان مالش دهیداین روش به مدت ۲ دقیقه می تواند در سفید شدن دندان موثر باشد، و برای بدست آوردن بهترین نتیجه از این روش به صورت منظم ۲ هفته استفاده کنید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت