نایت ملودی » خانواده » آشپزی و خانه داری » آشپزی » طرز تهیه پیتزا مخلوط

260944_666

برای پخت این نوع پیتزا ابتدا پیاز خرد شده را در مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود، بعد گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید تا آب گوشت چیده شود و رنگ گوشت تغییر کنید .پوره گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید . صبر کنید تا آب گوجه کاملا کشیده شود.

حال مقداری نمک و فلفل روی مواد بپاشید، مواد را هم بزنید و بعد از اینکه آب مواد کاملا کشیده شد، زیر تابه را خاموش کنید تا مواد سرد شود .در این مرحله کف خمیر پیتزا را کمی چرب کنید، با چنگال چند جای آن را سوراخ کنید ( تا هم خمیر به کف قالب نچسبد و هم هوا از آن عبور کند و باعث جدا ماندن مواد روی خمیر از خود خمیر نشود ) .

با قلموی آشپزخانه مقداری سس کچاپ روی خمیر بمالید و آن را کف خمیر پخش کنید و مایه گوشتی را روی آن بریزید. با پشت قاشق مایه را روی خمیر صاف کنید و بعد سوسیس خرد شده، ژامبون و بقیه مواد خرد شده را روی آن بریزید و با پشت قاشق کاملا صاف کنید . مواد را به آرامی روی خمیر فشار دهید تا به هم بچسبند .

و در آخر مقداری فلفل و آویشن روی مواد بپاشید . دقت کنید که مواد کمی از کناره های خمیر فاصله داشته باشند تا در اثر فشاری که وارد می آورید روی قالب نریزند .فر را از قبل با ۲۲۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ دقیقه روشن بگذارید تا کاملا گرم شود .

کف سینی فر را کاغذ نچسب بیندازید و پیتزا را روی آن قرار دهید. سینی را در طبقه وسط فر بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا مواد از حالت خامی خارج شوند .سپس سینی را از فر خارج کنید ، تمام سطح آن را با پنیر پیتزای رنده شده بپوشانید و دوباره داخل فر بگذارید.این بار ۱۰ دقیقه زمان لازم است تا پنیر روی پیتزا کاملا برشته شود . بهتر است درجه فر را کمتر کنید تا پنیر نسوزد .و بعد دوباره کمی فلفل و آویشن روی پیتزا بپاشید و ان را برش بزنید وسرو کنید .

نکته :

میتوانید خمیر یا نان پیتزا را به صورت آماده و منجمد شده از فروشگاه ها تهیه کنید و یا از خمیر انواع نان (مثل خمیر نان بربری یا سنگگ) به عنوان خمیر یا نان پیتزا استفاده کنید .

خمیر های آماده ای که از بیرون تهیه میکنید معمولا در سایز استاندارد پیتزا یعنی همان ۲۶ سانتیمتری هستند و ارتفاع آنها حدود ۱ سانت ( ارتفاع استاندارد ) است .

اگر پیتزا را در یک مرحله داخل فر قرار دهید ، با توجه به امکانات فرهای خانگی، امکان سوختن یا خشک شدن خمیر پیتزا بیشتر است . بهتر است برای جلوگیری از این امر ، پیتزا را در دو مرحله داخل فر بگذارید که هم از پختن همه مواد مطمئن شوید و هم پنیر روی پیتزا نسوزد و کاملا برشته شود .

اگر پیتزا را در مایکرو فر تهیه میکنید، توجه داشته باشد که از امکان پخت ترکیبی + گریل استفاده کنید تا پیتزا نسوزد یا خشک نشود.

ابتدا پیتزا را به مدت ۱۵ دقیقه روی پایه شماره ۱ بگذارید و درجه پخت ترکیبی + گریل را روی ۴۵۰ تنظیم کنید و بعد از ۱۵ دقیقه، پنیر رنده شده را روی پیتزا بریزید و پیتزا را روی پایه شماره ۲ بگذارید و درجه پخت ترکیبی + گریل را روی ۶۰۰ تنظیم کنید و بگذارید پیتزا به مدت ۶-۷ دقیقه زیر گریل بماند .

میتوانید مواد داخل پیتزا را بسته به ذائقه خود کم و زیاد کنید و یا موادی را حذف و مواد دیگری را جایگزین آن کنید . این امکان، یکی از محسنات پیتزای مخلوط است !!

مواد لازم برای ۱ عدد پیتزا :

خمیر پیتزا —————————————— ۱ عدد سایز متوسط ( ۲۶ سانتی )

گوشت چرخ کرده ———————— ۵۰ گرم

گوجه فرنگی —————————————— ۲ عدد متوسط ( پوره شده )

سوسیس —————————— ۲ عدد خرد شده

ژامبون مرغ یا گوشت ————————————- ۳- ۴ ورق خرد شده

قارچ ——————————— ۳ – ۴ عدد خرد شده

پیاز —————————————————- ۱ عدد متوسط ( ریز خرد شده )

فلفل دلمه ای ————————- ۱ عدد در اندازه کوچک

سس کچاپ ———————————————– به مقدار لازم

پنیر پیتزا ————————— به مقدار لازم ( رنده شده )

نمک ، فلفل ، آویشن ————————————— به مقدار لازم

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت