نایت ملودی » خانواده » تناسب و زیبایی » آرایش و زیبایی » روش پاک کردن انواع لکه های محصولات آرایشی از لباس

R1384008115

قسمت لک شده را خیس کرده و با صابون رختشویی به آرامی چند بار بر روی آن بمالید. درصورتیکه لکه مقاوم بوده و پاک نگردید، با استفاده از اسفج و الکل طبی متناسب با شدت رنگ لکه، محل مورد نظر را پاک نموده و در آخرین مرحله به طور معمول با شوینده های لباس در بالاترین دمایی که برچسب لباس اجازه می دهد، آنرا بشویید.

برق لب :

برای لباس های قابل شستشو، مقدار اضافی لکه را از روی سطح لباس پاک کرده مقداری مایع یا پودر لباسشویی را در آب حل کرده و سطح لک شده را با دست چند بار مالیده و اجازه دهید ۱۰ دقیقه در محلول شوینده فوق خیس بخورد. سپس در بالاترین دمایی که برچسب لباس اجازه می دهد به طور معمول بشویید.

کرم پودر :

بوسیله دستمال تمیز اضافی کرم پودر را پاک کرده و درصورت امکان به مدت ۵ دقیقه در محلول رقیق آمونیاک (۵ میلی لیتر آمونیاک در ۵۰۰ میلی لیتر آب) خیسانده و سپس به خوبی آبکشی نموده و با بالاترین دمایی که برچسب لباس اجازه می دهد با پودر یا مایع لباسشویی بشویید.

ریمل :

مقداری پودر یا مایع لباسشویی را متناسب با شدت لکه درون آب حل کرده و قسمت لک شده را مدتی در آن خیسانده و سپس شسته و آبکشی نمایید.

لاک ناخن :

با توجه به شدت رنگ لکه، مقداری حلال لاک ناخن را بر پشت قسمت لک شده ریخته و سپس قسمت لک شده را بر روی یک تکه حوله یا پارچه تمیز قراردهید تا رنگ حل شده در حلال لاک جذب آن شود. روش فوق برای البسه از جنس ریون، استات و تری استات مناسب نمی باشد.

عطر :

مقداری گلیسیرین بر روی سطح لک شده ریخته و چندبار به هم بمالید. پس از ۱۰ دقیقه شسته به طور معمول با پودر یا مایع لباسشویی بشویید.

دئودرانت :

ابتدا با مقداری سرکه سفید سطح لک شده را به هم بمالید. در صورتیکه لکه پاک نشد، برای یک ساعت قسمت لک شده را ضمن بررسی ثبات رنگ پارچه در الکل طبی بخیسانید. توجه داشته باشید فقط قسمت های لک شده درون الکل قرار گیرد. درصورتیکه لکه هنوز باقی مانده بود با صابون رختشویی و آب گرم (با حداکثر دمایی که برچسب لباس اجازه می دهد) قسمت لک شده را چندبار به هم مالیده و برای یک شب در محلول گرم پودر یا مایع لباس شویی خیسانده و سپس به طور معمول شسته و آبکشی نمایید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت