مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » گردشگری ایران » مکان های دیدنی ایران » جشنواره محلی گلهای داوودی محلات

در هر کشوری همواره جشنواره ها زمینه جذب توریست هستند همچنین میتوانند با تقویت کردن جشنواره ها و سعی در نمایش بین المملی آن ها ابتدا دنیا را با آداب و رسوم کشور آشنا کرد و همچنین گام مهمی در جهت توسعه گردشگری برداشت.

در این جشنواره ۷۰۰ رنگ از گل های داودی که در پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات اصلاح شده، در زمینی به وسعت سه هزار متر مربع در معرض دید قرار گرفت.

index

وی ارایه دستاوردهای تحقیقاتی، پتانسیل کشور در تنوع و کیفیت تولید، معرفی منابع ژنیتکی، سیاست تجاری سازی فن آوری تولید، امکان سفارش سازمانها و تولید کنندگان از ارقام جدید گل های داودی را از اهداف برپایی این جشنواره در محلات عنوان کرد.

عضو هیات علمی پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات گفت: همزمان با برپایی این جشنواره در محلات به منظور دسترسی سایر هموطنان، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج جهاد کشاورزی سایتی به وسعت پنج هزار متر مربع در ولنجک تهران گلهای داودی اصلاح شده این پژوهشکده را از ۲۵ مهرماه تا ۱۰ آبان برای علاقه مندان به گل برپا کرده بود.

رییس هیات مدیره اتحادیه گل وگیاه ایران نیز گفت:سالانه ۲۸ میلیون گل داودی در محلات تولیدمی شود که شامل ۲۴ میلیون گل شاخه بریده و چهار میلیون شاخه گل گلدانی یا فضای سبز است.

وی با بیان اینکه، محصولات تولیدی گلهای داودی محلات به سراسر کشور ارسال می شود اظهار داشت: رقابت برای تولید گلهای داوودی به سبب هزینه بالا در این شهرستان وجود ندارد.

رییس هیات مدیره تعاونی گل وگیاهان محلات افزود: تولید گلهای داوودی در محلات برای ۲۰۰ فرصت اشتغال فراهم کرده است.

ابراهیمی گفت: ۳۰ هکتار از اراضی محلات به کشت گلهای داوودی شاخه بریده و گلدانی اختصاص دارد و این شهرستان از نظر میزان کشت در رتبه نخست کشور را دارد.

دوازدهمین جشنواره گل های داودی ۳۰ مهرماه تا امروز ۱۴آبان در پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات بر پا بود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت