نایت ملودی » اخبار » سیاست » مخالفت چین و روسیه با بیانیه ضدایرانی شورای امنیت

 شورای امنیت

کشورهای غربی عضو شورای امنیت به دنبال گزارش رسمی دولت یمن درباره ارسال سلاح از ایران به این کشور، از کمیته تحریم های ایران در سازمان ملل متحد خواستند در این مورد تحقیق کند.

روسیه و چین با پیش نویس بیانیه ضد ایرانی شورای امنیت سازمان ملل در مورد ادعای ارسال غیرقانونی اسلحه از ایران به یمن مخالفت کردند. به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، در این پیش نویس بیانیه که طرح آن از سوی آمریکا پیشنهاد شده بود در مورد ادعاهای ارسال اسلحه از ایران به یمن ابراز نگرانی شدید شده است.

روسیه و چین دو عضو دائم شورای امنیت هستند. برخلاف قطعنامه ها، بیانیه های شورای امنیت تنها با اجماع همه اعضای شورا تصویب و به طور رسمی منتشر می شوند.

در پیش نویس بیانیه آمده بود: ارسال سلاح توسط ایران به یمن ثبات این کشور و منطقه را مورد تهدید قرار می دهد. این اقدام همچنین قطعنامه های شورای امنیت درباره ممنوعیت صادرات سلاح ایران به طرف های خارجی را نیز نقض می کند.

کشورهای غربی عضو شورای امنیت به دنبال گزارش رسمی دولت یمن درباره ارسال سلاح از ایران به این کشور، از کمیته تحریم های ایران در سازمان ملل متحد خواستند در این مورد تحقیق کند. این درخواست ها به ویژه بعد از ادعای یمن درباره توقیف یک کشتی حامل تسلیحات ایرانی در آب های این کشور ارائه شد.

در این گزارش ادعا شده بود این کشتی حامل موشک های زمین به هوا بوده است. این جلسه شورای امنیت به دنبال ادعای یمن در مورد انتقال غیرقانونی سلاح توسط ایران به این کشور برگزار شد. ایران ادعای ارسال سلاح به یمن را به شدت رد می کند.

تاریخ: 10 فوریه 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سیاست
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت