نایت ملودی » اخبار » سیاست » شیخ الازهر عمداً تشریفات استقبال از احمدی نژاد را رعایت نکرد
کنفرانس مطبوعاتی احمدی نژاد در الازهر با حضور حسن الشافعی مشاور شیخ الازهر

کنفرانس مطبوعاتی احمدی نژاد در الازهر با حضور حسن الشافعی مشاور شیخ الازهر

شیخ الازهر عمداً تشریفات استقبال از احمدی نژاد را رعایت نکرد

مشاور شیخ الازهر گفت که عالی ترین مقام الازهر در دیدار با احمدی نژاد در قاهره به عمد تشریفات معمول در استقبال از سران کشورها را رعایت نکرد.

به گزارش عصر ایران، “حسن الشافعی” مشاور احمد الطیب شیخ الازهر در مصاحبه با روزنامه سعودی “المدینه” گفت: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و هیئت همراه پس از ورود به مصر، بلافاصله از فرودگاه قاهره به دفتر شیخ الازهر آمدند. شیخ الازهر با این دیدار موافقت کرد اما او تشریفات متعارف در الازهر را در زمینه استقبال از سران کشورها رعایت نکرد.

وی افزود: شیخ الازهر از استقبال از احمدی نژاد براساس اصول تشریفات متعارف و معمول برای سران کشور در «ابتدای در ورودی الازهر» خودداری کرد.

دیدار احمدی نژاد با شیخ الازهر و مطالب بیان شده در کنفرانس مطبوعاتی پس از آن، این ملاقات را جنجالی و کنفرانس مطبوعاتی اش را پرتنش کرده بود.

مشاور شیخ الازهر ادامه داد: پس از پایان دیدار در دفتر شیخ الازهر، احمدی نژاد از شیخ الازهر اجازه خواست در لابی، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند، شیخ الازهر هم موافقت کرد و از من خواست در این کنفرانس مطبوعاتی حاضر باشم تا رئیس جمهور ایران اظهاراتی را بیان نکند که به وجهه الازهر به عنوان مدافع مذهب تسنن در جهان آسیب وارد شود.

احمدی نژاد در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی اش ابتدا بیانیه ای را قرائت کرد. سپس احمد الشافعی مشاور شیخ الازهر در اظهاراتی انتقادات شدیدی را علیه ایران و فعالیت های تبلیغ تشیع مطرح کرد که بارها احمدی نژاد و همراهانش مجبور شدند سخنان مشاور شیخ الازهر را قطع کنند.

پس از این، احمدی نژاد از ادامه کنفرانس خبری و سؤوال و جواب با خبرنگاران خودداری و دفتر شیخ الازهر را ترک کرد.

حسن الشافعی در این باره گفت: الازهر از احمدی نژاد به مانند هر مهمان دیگری پذیرایی کرد . در الازهر عادت کرده ایم که در مصاحبه با خبرنگاران درباره هر آنچه که در جلسات می گذرد صحبت کنیم.

احمدی نژاد برای حضور در نشست دو روزه سران کشورهای اسلامی در قاهره، در هفته گذشته، سفر چهار روزه ای را به مصر داشت.

تاریخ: 10 فوریه 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سیاست
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت