مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سفر وگردشگری » جشنواره شتر در هند

یکی از راه های جذب گردشگر خارجی در هر کشوری انواع کارناوال و یا جشن هایست که میتواند زمینه ساز ورود گردشگر به منطقه شود. در این بین هند هم از این قضیه مثتثنا نیست البته شاید تصور شما از هند این نباشد که جشنواره‌ای با موضوع شتر در این کشور برگزار شود.

635497614198908024

هند، بیش از هر چیز در میان ما از منظرتعامل انسان ها با حیوانات، با احترام به گاوها شناخته می شود، اما همه ساله در ماه نوامبر بیش از ۳۰۰ هزار هندی و توریست خارجی با حضور بیش از ۵۰ هزار حیوان در شهر نه چندان تمیز راجستان، جشنواره سالانه شتر، موسوم به «پوشکار» را برگزار می کنند.

در این جشنواره، علاوه بر دیدن تزئینات حیوانات و مسابقه آنان باهم، می توانید در مسابقات سربندهای هندی شرکت کنید، از مسابقه بلندترین سبیل ها لذت ببرید، از موسیقی بومی های منطقه استفاده کنید و بازی مردان هندی با مار را هم به تماشا بنشینید.

Capture

به دلیل همه این موارد است که به شما توصیه می شود دوربین را همراه خود داشته باشید؛ چراکه این جشنواره بسیار فتوژنیک است. یادتان هم نرود که از دیگر آثار دیدنی مثل معبد برهمایی که در همان نزدیکی قرار گرفته، دیدن کنید.

سایت فست ۳۰۰ که اطلاعات این جشنواره را دارد، می گوید؛ جشنواره شتر پوشکار، یکی از مهم ترین جشنواره ها در کشور هند است و از نظر شلوغی هم در وضع میانه قرار گرفته است. به این معنا که خیلی نباید منتظر شلوغی وحشتناکی باشید. ضمنا میزان حضور بومیان از توریست ها بیشتر است و این شانسی برای کسانی است که می خواهند زندگی مردم هند را از نزدیک تماشا کنند.

شهر پوشکار در فاصله ۵ ساعته با دهلی نو، پایتخت کشور هند قرار گرفته است. برای رسیدن به این شهر می توانید از فرودگاه دهلی (با قیمت بلیط هواپیما حداقل یک میلیون تومان) استفاده کنید. از آنجا هم یا باید از ترکیب قطار و اتوبوس یا از تاکسی هایی که از مبدا دهلی به این شهر می روند استفاده کنید، البته از هرکدام که استفاده کنید نباید خیلی نگران هزینه باشید چون کرایه ها بسیار پایین است.

تاریخ: 25 اکتبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: سفر وگردشگری
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت