نایت ملودی » فرهنگ و هنر » سینما ، تئاتر ، تلویزیون » سینما و تلویزیون » جشنواره ها » عکس های نشست خبری فیلم «جیب بر خیابان جنوبی»

درباره فیلم : بگذار به ضرب شمشیر یک دلاور از پا درآیم، پولاد در قلب و لبخند بر لب. زمانی چنین گفته بودم، ولی تقدیر چه بازی ها که ندارد، میدان جنگ من فاضلاب گند خیابان بود و خصم من یک گاری با باری هیزم. بسیار منطقی است، من همه چیزم را از دست داده ام، حتی مردنم را…

 سایر اطلاعات جیب‌بر خیابان جنوبی
بازیگران : مصطفی زمانی، مهدی هاشمی، نورا هاشمی، بهناز جعفری، پیام دهکردی، امیر جعفری، محمود جعفری، هومن برق‌نورد، افشین سنگ‌چاپ، لیلا بلوکات، علی رضا جعفری و علی اعلایی.
تاریخ تولید : ۱۳۹۰ (۲۰۱۱)
موسیقی : پیمان یزدانیان
صدا: سعید احمدی
دوربین : علیرضا برازنده
تدوین : محمدرضا مویینی
طراح صحنه : مشکین مهرگان
گریم : حسین صالحیان و اعظم رحمانی
عکاس : بهرنگ دزفولی‌زاده
تهیه کننده : علی سرتیپی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

عکس های فیلم سینمایی جیب‌بر خیابان جنوبی

 نشست رسانه‌ای فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» با اشاره به بودجه ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی فیلم و گلایه‌های عوامل این فیلم نسبت به کیفیت صدا و تصویر در هنگام نمایش فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیاوش اسعدی کارگردان فیلم که عصر ۲۰ بهمن ماه در حاشیه نهمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد حضور داشت در ابتدای سخنانش گفت: امروز حال من به خاطر سه چیز خراب است؛ اول به این خاطر که بیشتر اهالی سینما و دوستانی که در سینما کار می‌کنند در هنگام دیدن فیلم ها جا برای نشستن نداشتند و بیشتر آن‌ها بر روی زمین نشسته بودن و یا سرپا بودند ویک مُشت آدم که نه اهل سینما و نه اهل رسانه هستند آمده‌اند و فیلم تماشا می‌کنند. دوم اینکه کیفیت صدا و تصویر اصلا مناسب نبود و من احساس می کردم در حال تماشای فیلم دیگری هستم.

وی ادامه داد: متاسفانه بد‌ترین چیز‌ها در اختیار اهالی رسانه است که بهترین‌ها هستند.

اسعدی در ادامه درباره فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» یادآور شد: بعد از فیلم «حوالی اتوبان» دو، سه سالی بود که کار نمی‌کردم. سه فیلم نامه در دستم بود که هرکدام به نوعی وتو شدند و به همین خاطر بعد از آن به من برخورد اما سرانجام این فیلم را با اقتباس از یک رمان فرانسوی ساختم.

سرتیپی:این فیلم برای گیشه ساخته نشده است

علی سرتیپی تهیه کننده فیلم نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار داشت: خوشحالم که این فیلم دیده شد. دو سال بود که به دنبال ساخت «جیب بر خیابان جنوبی» بودم، این فیلم از سبک و نوع کارهایی که معمولا انجام می‌دهم فاصله داشت.

وی ادامه داد: فیلم‌های من معمولا سینمای بدنه و فیلم‌های گیشه است، اما این فیلم برای گیشه ساخته نشده و به نوعی خمس کارهای قبلی من است.

مصطفی زمانی:از حمید سوریان و آرش میر اسماعیلی کمک گرفتم

مصطفی زمانی از بازیگران فیلم هم درباره نقش خود گفت: برای این نقش حدود ۱۶-۱۷ کیلو وزن کم کردم. البته برای این کار آرش میر اسماعیلی و حمید سوریان ورزشکاران المپیکی نیز کمک‌های زیادی به من کردند.

وی همچنین درباره وقفه‌ای که در طول فیلم برداری این فیلم ایجاد شد و تاثیر آن بر روی نقش خود گفت: چون می‌دانستم آقای اسعدی کارگردانی سخت گیر و حساسی هستند، پس از وقفه‌ای بوجود آمده سعی کردم حسم را در نقش مشکلی پیدا نکند و حتی از نظر گریم نیز وقتی در فیلم «برلین منفی هفت» بازی کردم سعی کردم، تغییری در فرم اصلی گریمم ایجاد نشود و از عوامل «برلین منفی هفت» ممنونم که این موضوع را پذیرفتند.

زمانی همچنین درباره لحن خود در فیلم گفت: شخصیتی که بازی می‌کنم دو نوع لحن دارد. اول لحنی است که در برابر شخصیت زن فیلم(نورا هاشمی) دارد و لحن دیگر وقتی است که باآدم‌های مثل خودش روبرو می‌شود.

حسن دادخواه دیگر تهیه کننده فیلم نیز در پاسخ به مجری نشست درباره بودجه فیلم اظهار داشت: این فیلم در حدود ۶۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

اسعدی : سعی کردم قصه تعریف کنم

کارگردان فیلم “جیب بر خیابان جنوبی” همچنین درباره استفاده از لوکیشن‌های شبیه به کارهای قبلی خود و استفاده از شب های بارانی در جدید‌ترین فیلم خود گفت: جنس این نوع قصه می‌طلبید که از باران استفاده کنیم. فرم در این قصه مهم است و می‌خواستم کمی از واقعیت فاصله بگیرم و من این سبک فیلم سازی را دوست دارم.

سرتیپی هم به شوخی درباره استفاده از باران در فیلم اظهار داشت: خرج استفاده از باران در فیلم‌ها زیاد شده است و به همین خاطر استفاده از باران در فیلم ها دیگر از مد افتاده است!

سیاوش اسعدی خاطر نشان کرد: من در فیلم‌هایم به دنبال پیام دادن نیستم؛ این فیلم یک قصه است و من سعی می‌کردم که با فهم آن ، درست قصه را روایت کنم. خود من نیز هر وقت فیلم می‌بینم به دنبال دریافت پیام نیستم و نمی‌خواهم خودم را به فیلمم سنجاق کنم.

نورا هاشمی (همسر سیاوش اسعدی) از بازیگران فیلم هم در بخشی از این نشست در پاسخ به شوخی محمد رضا شهیدی فیلم که به او گفت «نسبت‌ها در بازی کردن شما تاثیر نداشته است؟» اظهار داشت: نسبت‌ها مهم است. چون فقط آقای اسعدی است که من را باور دارد و به نظرم پس از بازی من در فیلم «حوالی اتوبان» از نوع بازی من خوشش آمد و من را برای بازی در این فیلم انتخاب کرد.

علی برازنده مدیر فیلم برداری نیز در بخشی از این نشست با ابراز نا‌رضایتی از نور زیاد تصویر در هنگام پخش آن در سینما و کیفیت نا‌مطلوب صدا، گفت: فیلم خیلی روشن بود و سبب شد نوع روایت فیلم و سبک آن درست به مخاطب منتقل نشود.

وی همچنین درباره سبک فیلم برداری در این فیلم نیز خاطر نشان کرد: پیشنهاد این نوع فیلم برداری متعلق به کارگردان بود و من می‌خواستم خودم را به سلایق شخصی ایشان نزدیک کنم.

پیمان یزدانیان اهنگساز فیلم «جیب بر خیابان جنوبی» هم در بخشی از این نشست درباره موسیقی فیلم گفت: بعد از دیدن فیلم «حوالی اتوبان» علاقه‌مند شدم که با آقای اسعدی کار کنم. فقط من در یک از صحنه‌ها علاقه دارم موسیقی فیلم حذف شود و سکوت باشد که امیدوارم کارگردان آن را اصلاح کند.

سیاوش اسعدی درباره پایان بندی فیلم نیز گفت: در ابتدا قرار بود پایان بندی جور دیگری باشد که پس از پیشنهاد آقای سرتیپی در طول کار به پایان بندی دیگری فکر کردم و در ‌نهایت به این پایان بندی رسیدم.

مصطفی زمانی هم درباره پایان بندی فیلم گفت: نظرم این بود که پایان بندی به نوعی دیگر باشد اما چون به دلایل فنی امکان پذیر نبود، این پایان بندی انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، از حواشی جالب این جلسه صحبت‌های دو تن از حاضران در نشست درباره بازی مصطفی زمانی در نقش اش بود.

یکی از حاضران اعتقاد داشت بازی در نقش یک دزد و جیب بر برای مصطفی زمانی مناسب نیست اما شخص دیگر نظری مخالف او داشت و گفت: «من بسیاری از دزدان در پایین شهر را دیدم که این چنین شمایلی را داشتند و به نظرم انتخاب مصطفی زمانی برای این نقش درست بوده است.»

از دیگر مطالب قابل توجه در این نشست سوالات دو تن از حاضرین در باره استفاده چادر توسط شخصیت زن داستان و اینکه چرا شخصیت جیب بر و دزد این فیلم متعلق به پایین شهر است بود که کارگردان فیلم در پاسخ به این سوالات اظهار داشت: در جنوب شهر به خاطر فقری که وجود دارد این مسائل رخ می‌دهد و استفاده از چادر نیز به خاطر بافت این محله‌ها است و اینکه شخصیت زن فیلم نمی‌خواهد خودش را از طبقه‌ای که متعلق به آن است جدا کند.

علی علایی منتقد هم که از حاضرین در نشست بود، در پاسخ به صحبتهای کارگردان به شوخی گفت: البته دزدی‌های کوچک مال پایین شهر است و دزدی‌های بزرگ مال بالا شهر!

مصطفی زمانی هم به شوخی گفت: حتی امیر جعفری هم به شوخی به من می‌گفت «این (مصطفی زمانی) جیب بر محله پایین شهر است یا من؟!» که من هم به شوخی به او می‌گفتم «نمی‌خواهیم که جیب خرس را بزنیم» به نظرم جیب بری احتیاج به ظرافت‌هایی همچون ظرافت دست‌ها دارد.

به گزارش ایسنا، گلاب آدینه ( مادر نورا هاشمی) از دیگر حاضران در جلسه بود.

تاریخ: 10 فوریه 2013
نویسنده: رضا ایرانی
دسته بندی: جشنواره ها
برچسب ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت