مرتبط با این مطلب
نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » خانواده » رازهایی درباره نظافت حمام و سرویس بهداشتی

رازهایی درباره نظافت حمام و سرویس بهداشتی

ما برای شما چند نکته مهم در تمیزکردن و نظم‌بخشی به حمام و سرویس بهداشتی را در این مطلب عنوان خواهیم کرد.

شاید نوشتن در مورد تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی موضوع جذابی نباشد اما متاسفانه مسئله‌ای مهم است که همه ما باید از آن به خوبی آگاهی داشته باشیم.با داشتن کودکان شیطان و چند حمام و سرویس بهداشتی، همیشه چیزی برای تمیز کردن در خانه وجود دارد. بنابراین در این مطلب می‌خواهیم نکاتی را در مورد تمیز کردن حمام و سرویس بهداشتی با شما در میان بگذاریم که با استفاده از آن‌ها کار شما راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

وسایل مربوط به تمیزکاری را ساده کنید.
تمام وسایل مربوط به تمیزکاری خانه‌ را در یک جا جمع کنید. آن وقت است که میبینید نمی‌توانید باور کنید که این‌قدر محصولات مختلف در زمینه شستشو در خانه تان وجود دارد. اگر  مسئله محیط زیست برایتان مهم است و به دنبال زندگی پایدار و سبز هستید.

 

پس اکنون چهار وسیله اصلی در حمام و سرویس بهداشتی را برایتان معرفی میکنیم: یک دستمال میکروفیبر (microfiber)، یک دستمال مخصوص تمیز کردن پنجره، دستگاه اسپری مواد مایع، و برس‌های تمیز کردن توالت. دستمال‌های میکروفیبر تقریبا همه چیز را تمیز می‌کنند و در خانه من جانشین تمام شوینده‌های شیمیایی شده‌اند. کار با این دستمال‌ها بسیار سریع و ساده انجام می‌شود.این است یکی از رازهای خانه‌داری برای داشتن خانه ای تمیزاین است.
وسایل مربوط به تمیزکاری را در نزدیکی خود قرار دهید.
اگرچه شاید این ایده کمی هزینه‌بر به نظر برسد، اما من هر کدام از این چهار وسیله را در هر حمام و سرویس بهداشتی خانه‌ام قرار داده‌ام. اگر جایی نیاز به تمیز شدن داشته باشد تمام وسایل مورد نیاز من در نزدیکی‌ام قرار دارد و این کار در کم‌تر از یک دقیقه انجام می‌شود. برای نگهداری از دستمال‌های میکروفیبر و دستمال‌های مخصوص تمیز کردن پنجره، چند قلاب را داخل کمد یا کابینت سرویس بهداشتی یا حمام نصب کرده و دستمال‌ها را به آن‌ها آویزان کنید.
 در حین یا بعد از کارهای خود کارهای مربوط به تمیز کاری را انجام دهید.
وقتی وسایل مربوط به تمیزکاری در دسترس شما باشند، دستمال کشیدن سینک یا آینه‌ دستشویی وترمیم درزهای کاشی در کمتر از نیم ساعت! پس از مسواک زدن کار فوق‌العاده راحتی می‌شود، به ویژه این‌که معمولا پس از مسواک زدن آینه کثیف شده و اگر سریع تمیز نشود، تمیز کردن آن کمی دشوار می‌شود. هم‌چنین تمیز کردن توالت و سرویس بهداشتی به صورت روزانه در میان کارهای دیگر کار ساده‌ای است و در درازمدت باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود.
یکی از حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی که بیش‌تر از آن استفاده می‌کنید را می توانید اینگونه طراحی کنید.اول اینکه می توانید دیوارهای این فضا را رنگ کنید، دوم :اگردر این فضا یک سینک پایه‌دار وجود دارد و در آن هیچ فضای نگهدارنده‌ای تعبیه نشده است. سینک آن را عوض کنید، و یک کمد مرتفع برای نگهداری از حوله‌های اضافه، وسایل حمام و سرویس بهداشتی، و در آخر چند وسیله تزئینی به آن اضافه کنید. نیمکت های مناسب برای حمام نیز وجود دارد که می توانید از آنها نیز بهره ببرید.
اگر به فضاهای نگهدارنده بیش‌تری نیاز دارید، چند قفسه به حمام خانه خود اضافه کنید.

هم‌چنین می توانید یک تابلوی نقاشی که تصویری از یک درخت با شاخه‌هایی شبیه دست‌های انسان در آن نقاشی شده است را به دیوار حمام و سرویس بهداشتی آویزان کنید.
برس توالت و سبد که در آن مایع‌ دستشویی و محلول‌های ضدعفونی‌کننده (و اسپری تمیزکننده) قرار دارد در زیر سینک قرار دهید.
تقریبا از همین ایده‌ها در حمام و سرویس بهداشتی عکس بالا استفاده شده است. به یاد داشته باشید که در مورد تمیزکاری همه قسمت‌های خانه همه باید شریک باشند.و ایده های خود را در طراحی حمام های کوچک با یکدیگر در میان بگذارید.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت