نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » خانواده » بیماری های ناشی از چراغ قرمز!

images

ترافیک در سال های اخیر موضوعی بسیار شایع است و آنچه کارشناسان سلامت را نگران کرده، افزایش حجم جمعیتی است که در معرض ترافیک و آثار بیماری زای آن قرار گرفته اند.

سولماز فروتن: ترافیک در سال های اخیر موضوعی بسیار شایع است و آنچه کارشناسان سلامت را نگران کرده، افزایش حجم جمعیتی است که در معرض ترافیک و آثار بیماری زای آن قرار گرفته اند.

بررسی های اخیر در مورد تاثیر ترافیک بر مغز انسان به نتایج نگران کننده ای منتهی شده است. افرادی که هر روز بین منزل و محل کار تردد می کنند و نیز کسانی که ساکن شهرها و مناطق پرجمعیت هستند، در معرض سروصدا و آلودگی هوای ناشی از ترافیک قرار دارند که این تماس و نزدیکی در طولانی مدت بر سلامت جسم و روان تاثیر می گذارد و گاهی نیز منجر به جهش های ژنتیکی می شود.

در حقیقت ترافیک، بدن انسان را در معرض آلودگی های صوتی و هوایی قرار می دهد. تغییر DNA و جهش ژنتیکی یکی از آثار مخرب ترافیک بر بدن انسان است. نتایج حیرت آوری از تحقیقات به دست آمده است که نشان می دهد مواد موجود در هوای آلوده که در زمان ترافیک ایجاد می شود، نه تنها می تواند به بدن انسان نفوذ کند، بلکه می تواند DNA را نیز تغییر دهد که همین تغییر می تواند منجر به مشکلات روانی و ذهنی یا بیماری های صعب العلاج در نسل های آینده شود.

در واقع ترافیک بر کل بدن تاثیر می گذارد ولی ما در این مقاله بر روی تاثیر آن روی مغز تمرکز کرده ایم. تاثیر ترافیک بر مغز نیز به دو گروه تقسیم بندی می شود؛ اول تاثیر آن بر خود مغز و دوم تاثیر آن بر DNA است که بر روی مغز نسل های بعدی اثر می گذارد و هر دو تاثیر به یک اندازه مخرب هستند.

۱- تاثیر ترافیک بر مغز

آثار کوچکی که ترافیک روی مغز انسان می گذارد، مدت هاست که شناخته شده است. با این وجود مطالعات اخیر برخی عوارض وخیم را نشان داده اند که تعدادی از آنها جزو عوارض طولانی مدت هستند.

تاریخ: 23 سپتامبر 2014
نویسنده: رضا ایرانی
نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت