نایت ملودی » اخبار » سیاست » رییس‌جمهور قاهره را به مقصد تهران ترک کرد

محمود احمدی نژاد

رییس‌جمهور دقایقی پیش قاهره را به مقصد تهران ترک کرد و به سفر چهاره روزه خود به مصر پایان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به قاهره، رییس‌جمهور روز سه‌شنبه به مصر سفر کرد و در جریان سفر چهار روزه خود به این کشور ضمن حضور در دوازدهمین اجلاس سران توسعه همکاری‌های اسلامی و سخنرانی در این اجلاس با تعدادی از مسوولان شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار و گفت وگو کرد و در نشست سه جانبه روسای جمهور ایران و مصر و ترکیه که در مورد مسائل سوریه بود، شرکت کرد.

احمدی‌نژاد همچنین در جریان این سفر به مسجد راس‌الحسین، مسجد زینبیه و همچنین مسجد سیده نفیسه رفت و مورد استقبال باشکوه مردم حاضر در آن منطقه قرار گرفت.

رییس‌جمهور همچنین با تعدادی از سردبیران رسانه‌های معتبر مصری گفت‌وگو کرد و سپس با شبکه یک نیل،که یکی از شبکه‌های معتبر مصری است، گفت‌وگو کرد.

احمدی‌نژاد همچنین در جریان این سفر در یک مصاحبه مطبوعاتی نیز حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی همچنین در جشن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور ایرانیان مقیم مصر و تعدادی از مصری‌ها برگزار شده بود حضور پیدا کرد و همچنین با تعدادی از نخبگان مصری نیز دیدار و گفت وگو کرد.

از نکات برجسته این دیدار حضور عمر موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب و یکی از شخصیت‌های موثر مصر در این دیدار بود.

بنابراین گزارش یکی از دیدارهای مهم سفر رییس‌جمهور به مصر حضور در الازهر و دیدار با رییس الازهر و تعدادی از اساتید جامعهالازهر بود که هدف از این دیدار ایجاد وحدت هر چه بیشتر بین مسلمین اعلام شد.

از دیگر نکات برجسته این سفر دیدار احمدی‌نژاد با رییس‌جمهور سنگال بود که در پی این دیدار یادداشت تفاهمی بین وزیر خارجه ایران و وزیر خارجه سنگال جهت از سرگیری مجددا روابط دیپلماتیک بین ایران و سنگال، بعد از وقفه‌ای کوتاه مدت، امضا شد.

احمدی‌نژاد همچنین در هنگامی که وارد قاهره شد مورد استقبال رییس‌جمهور مصر قرار گرفت و بیش از یک ساعت به گفت‌وگو با مرسی رییس‌جمهور مصر پرداخت.

رییس‌جمهور را در جریان این سفر افرادی چون مشایی، ثمره هاشمی، بقایی، مصلحی، شیخ‌الاسلامی، حسینی وزیر اقتصاد و دارایی،‌ قاسمی وزیر نفت، فروزنده معاون پارلمانی رییس‌جمهور و … همراهی می‌کردند.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت