نایت ملودی » خانواده » تناسب و زیبایی » مراقبت از بدن » مراقب خشک شدن چشم هایتان باشید

مراقب خشک شدن چشم هایتان باشید

کاهش آب بدن به غیر از ایجاد تشنگی و کم کار شدن دستگاه های مختلف داخلی باعث خشک شدن سطح چشم نیز خواهد شد و در پی این مشکل ما ضعیف شدن چشم ها را به دنبال خواهیم داشت.

 

برای آن که از خشک شدن چشم ها جلوگیری کنید باید راهکارهای مناسب را در ذهن داشته باشید:
۱- استفاده از اشک های مصنوعی اولین راهی است که می تواند مانع از خشک شدن چشم ها شود. در فصل تابستان که هوا گرم تر است بیشتر از این قطره ها استفاده کنید تا سطح چشم همیشه طراوت داشته باشد و فشار اضافی به آن وارد نشود. استفاده از اشک های مصنوعی در ماه رمضان نیز مشکلی ندارد چرا که این قطره ها ارزش غذایی نداشته و روزه را باطل نمی کند.

۲- اتاق کار یا اتاق خواب خودتان را همیشه مرطوب نگه دارید. استفاده از دستگاه های بخور سرد که هوا را مرطوب نگه می دارند بهترین گزینه برای جلوگیری از خشک شدن فضا است. اگر به دستگاه های مرطوب کننده دسترسی ندارید یک لیوان آب در اتاق قرار دهید تا به مرور تبخیر شود.

 

۳- استفاده از سیگار یا مواد مخدر به هر نوعی باعث خشک شدن چشم ها و ضعیف شدن آن به مرور می شود. با هر نخ سیگار که یک نفر می کشد بیش از ۳۰ درصد از آب چشم های او خارج می شود. این افراد می توانند روند خشکی چشم ها را تغییر دهند.

 

۴- قبل از خواب چند لیوان آب بنوشید و همچنین می توانید از قطره های اشک مصنوعی استفاده کنید. این کار باعث می شود تا در طول شب چشم ها اب خود را از دست نداده و صبح بدون سوزش و خارش چشم از خواب بیدار خواهید شد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت