نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » آموزش » آشنایی با کرایولیپولیز

آشنایی با کرایولیپولیز
کرایولیپولیز یک روش نوین وغیر تهاجمی حذف چربی های اضافی موضعی است که در آن از جراحی ،لیزر وساکشن استفاده نمی شود .این روش به تائید FDAرسیده و دائمی و موثر بودن آن به اثبات رسیده است .

آنچه کرایولیپولیز را سایز روشهای درمانهای متمایز می کند استفاده از تکنولوژی سرما همراه با واکیوم جهت کاهش سایز بافت چربی است،همچنین تعداد جلسات کم در حد یک تا سه جلسه، برگشت ناپذیری وغیر تهاجمی بودن آن است .

سرما چگونه اثر می کند ؟
سلولهای چربی در دماهای پایین حساس تر از بافت عصب عضله وعروق هستند و به سرعت کریستالیزه می شوند .به این ترتیب با کاهش دما سلولهای چربی در منطقه مورد نظر آسیب دیده و می میرند وطی هفته های بعدی از طریق سیستم لنفاتیک از بدن دفع می شوند .

حین درمان چه اتفاقی می افتد ؟
پس از انتخاب موضع مورد نظر ،اوپراتور پروب دستگاه را روی ناحیه قرار می دهد .سپس  پوست وچربی زیر آن توسط واکیوم به داخل پروب کشیده می شود وبیمار احساس مکش،فشاروخنکی میکند .

یک جلسه درمان چقدر طول می کشد؟
برای هر ناحیه بین  ۴۵تا یک ساعت زمان نیاز است .اگرنواحی بیشتری را در نظر دارید ممکن است تا ۴ ساعت زمان لازم باشد.زمان کاربا دستگاه متناسب با نیاز شما تعین می شود .

ایا کرایولیپولیز واقعا اثر بخش است ؟
بله ، مطالعات نشان داده که در بین روشهای غیر تهاجمی (یعنی بجز ساکشن ولیپولیزر ولیپوماتیک )،کاهش چربی موضعی درروش کرایو لیپولیز موثرترازسایر روشهاست.  در یک جلسه کرایولیپولیزکاهش حجم ۲۰-۴۰ در صدی مشاهده میشود که قابل ملاحظه است البته نتایج از فردی به فرد دیگر متغیر است وبستگی به ضخامت چربی اضافی وسبک زندگی بیمار ، بعد از انجام کرایولیپولیزدارد .افرادی که تمایل دارندحجم بیشتری از چربی موضعی را کم کنند ،می توانند بعد از ۳ ماه دوباره کرایولیپولیز را در همان ناحیه تکرار کنند تاکاهش بیشتری ایجاد شود .

 

آشنایی با کرایولیپولیز

 

حسی که موقع درمان در انسان ایجاد می شود چگونه است ؟
در دقایق اول کار یا دستگاه شما فشاروسرمای شدیدی را حس می کنید .این حس به مرور کم ترمی شود وبسیاری از مردم حین درمان مطالعه می کنندویا با  گوشی موبایل خود مشغول می شوند، ویا حتی چرت می زنند .

ایا نیاز به موادمکمل و رژیم غذائی وبرنامه ورزشی است؟
خیر نیازی به هیچ گونه قرص ویا مواد مکملی نیست .احتیاجی به رژیم و ورزش نیست یعد از درمان انگیزه بیشتری برای مراقبت از خود وسلامت خود ایجاد می شود .

آیا نتایج دائمی عستند؟
وقتی شما دوره درمان کرایولیپولیز را طی می کنید چربی ها موضعی شما حذف می شوند. مادامی که شما وزن خود راتوسط رژیم متعادل و ورزش حفظ می کنید نتایج پایدارند.

چه افرادی کاندیدای مناسبی برای این روش هستند ؟
افرادی که چاقی موضعی دارند ونه اضافه وزن زیاد برای این روش مناسبترند.کرایولیپولیز جهت درمان چاقی کاربردندارد وفقط جهت کاهش حجم چربی های موضعی مثل پهلوها ،رانها،شکم،بازوهاوکمر استفاده میشود.این روش برخلاف لیپوساکشن در بیماریهای قلبی عروقی وکبدی وکلیوی نیز قابل انجام است .

با توجه به حجم انبوه دستگاهای کرایولیپولیزی که اخیرا وارد کشور شده است بیماران باید دقت کنند که از این دستگاه فقط در مراکز درمانی معتبر وتخصصی استفاده کنند.دستگاه ها بسیار متفاوت بوده وبنابراین اثربخشى  آنها هم کاملا متفاوت است .دستگاهی واقعا موثراست که هم از واکیوم وهم سرمای ۱۰- درجه سانتیگراد  در آن استفاده شود واین مشخصات را در کاتالوگ دستگاه می توان براحتی مطالعه کرد.  البته منوط به اینکه نام دستگاه وشرکت سازنده را بدانید دستگاههایی که دمای ۱۰- سانتیگراد نداشته باشند ویا بدون واکیوم باشند اثر بخشی ندارند.

 

آشنایی با کرایولیپولیز
تفاوت اصلی این روش با سایر روشهای چیست ؟
در این روش از لیزر ،سوزن و ساکشن استفاده نمی شود وفرد می تواند بلافاصله به سر کار خود برگردد .این روش بیشتر برای افرادی انتخاب می شود که تمایل به انجام لیپوساکشن ویا لیپولیزر ندارند واز درد وعوارض گریزانند وهمچنین می خواهند با هزینه کمتر به نتایج مطلوب برسند .

البته لیپولیزر ،لیپوساکشن ولیپوماتیک نتایج فوری دارند وچربی های اضافی در یک جلسه ازبدن خارج می کنند.ولی در کرایولیپولیز فرد نیاز به صبر وتحمل بیشتر دارد تا به تدریج چربی اضافی که توسط کرایولیپولیز کریستالیزه شده از بدن دفع شود .

عوارض این روش چیست ؟
معمولا کاملا بدون درد است ولی گاهی تورم ،کبودی مختصر ،قرمزی،حس مورمورشدن ویا بی حسی در ناحیه مشاهده می شودکه گذرا است وبعد از چند روز از بین می رود.

آیا باکرایولیپولیز می توان لاغر شد؟
شاید شنیده باشید که حتی اگر۲۰ کیلو چربی هم از بدن شما خارج کنند وبرنامه صحیح غذایی نداشته باشید وپرخوری کنید دوباره چاق می شوید . بنابراین به این امید نباشید که بدون رعایت اصول تغذیه و وورزش همیشه از وزن ایده آلی برخوردار باشید .ولى براى حذف چربیهاى موضعى کرایولیپولیز دستگاه فوق العاده ای است وشاید انگیزه ای شود که شما بیشتر به تغذیه و ورزش خود اهمیت بدهید .

 

آشنایی با کرایولیپولیز

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت