نایت ملودی » ورزش » فوتبال » فوتبال ایران » اخبار فوتبال ایران » نکونام به جمع گلزنان برتر تیم ملی رسید

جواد نکونام

جواد نکونام، کاپیتان تیم ملی کشورمان با هت تریک مقابل لبنان رقم گل‌های ملی خود را به عدد سی رساند و به این ترتیب جزو برترین گلزنان تاریخ کشورمان قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»، امیرمسعود برومند، بازیکن اسبق شاهین، نخستین گلزن بزرگ تاریخ فوتبال ایران است. برومند در ضمن نخستین کسی است که در یک بازی ملی فوتبال ایران در سال ۱۳۲۹ برابر پاکستان «هت تریک» کرد و سه بار دروازه حریف را گشود. او نخستین گل فوتبال ایران در عرصه‌های ملی را در سال ۱۳۲۶ وارد دروازه تیم ملی ترکیه کرد.

همچنین غلامحسین مظلومی پس از درخشش در لیگ در سال ۱۳۴۸ نخستین بازی ملی خود را انجام داد و هشت سال پیراهن تیم ملی را به تن کرد. در دهه ۵۰ با شکستن رکورد قابل توجه، همایون بهزادی با رسیدن به حد نصاب ۲۱ گل زده ملی، رکورددار فوتبال ملی ایران شد.

فرشاد پیوس را شاید بتوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال ایران دانست. دوره پیوس با بدشانسی‌های بسیار برای او همراه بود دوران جنگ عدم توجه به فوتبال در سالیان ابتدایی اوج وی و سد محرومیت از تیم ملی و دو محرومیت از پرسپولیس، رکورد او را در عرصه آثار بهترین‌ها تا اندازه بسیاری تنزل داد.

ضمنا یک مهاجم خوزستانی بلند بالا، که در ۲۶ سالگی آخرین سالیان درخشش خود را می‌گذراند، کریم باوی، مهره مورد احترام و علاقه مرحوم پرویز دهداری که با ۹ گل زده ملی در فوتبال ما مطرح بود، در مسابقات سال ۶۴ دسته اول باشگاه‌های تهران و دو دوره از مسابقات استانی لیگ فوتبال قدسی با به ثمر رساندن بیشترین گل‌های ممکن، عنوان قابل توجه آقای گلی را از آن خود کرد.

به هر حال در مجموع علی دایی با ۱۰۹ گل، کریم باقری با ۵۰ گل، علی کریمی با ۳۶ گل، جواد نکونام با ۳۰ گل، غلامحسین مظلومی با ۱۹ گل، فرشاد پیوس با ۱۹گل، همایون بهزادی با ۱۴گل، پرویز قلیچ خانی با ۱۴گل، ناصرمحمدخانی با ۱۴ گل و وحید هاشمیان با ۱۴ گل، ۱۰ گلزن بر‌تر تاریخ فوتبال ملی ایران هستند.

البته چهار گل جواد نکونام، اختلاف نظر وجود دارد، چون برخی از دیدارهای انجام شده تیم ملی از نظر فیفا دیدار رسمی‌ نبوده و یا تیم ملی حریف از بازیکنان اصلی خود استفاده نکرده است.

بیشترین گل ملی کریمی در سال ۲۰۰۰ به ثمر رسید که ۹ بار دروازه حریفان را باز کرد و بیشترین گل ملی نکونام در سال ۲۰۰۴ زده شد که هفت بار دروازه حریفان را گشود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت