نایت ملودی » سلامت » دهان و دندان » بیماری های دهان و دندان » علت به وجود آمدن تبخال و درمان آن

تبخال

ویروس تب خال در داخل اعصاب پنهان می‌ماند و هر گونه استرس یا آسیبی به پوست نظیر آفتاب سوختگی یا سرمازدگی باعث فعال شدن این ویروس و ایجاد تب خال می‌شود.دکتر ربابه عابدینی در گفت وگو با ایسنا، درباره زمینه ایجاد تب خال گفت: تب خال یک زمینه شناخته شده ویروسی دارد و به خصوصیات ژنتیکی افراد ارتباطی پیدا نمی‌کند. ویروس تب خال می‌تواند در ناحیه دهان، پوست، لب و گاهی در ناحیه تناسلی، ایجاد تاول کند.وی ادامه داد: زمانی که فرد برای بار اول دچار تب خال می‌شود نیازمند درمان خوراکی و سیستمیک است اما در موارد بعدی و در صورت تشدید آن با پمادهای موضعی قابل درمان بوده و نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

دکتر عابدینی در تشریح عوامل ایجاد کننده تب خال اظهار کرد: استرس، آسیب‌های پوستی نظیر آفتاب سوختگی و یا سرماخوردگی، ویروس تب خال را فعال می‌کنند و اغلب بیماران خودشان دلیل ایجاد تب خال را می‌دانند.این متخصص پوست و مو، طول درمان این ضایعه را سه تا چهار روز دانست و گفت: اگر تب خال خفیف باشد بعد از سه یا چهار روز بهبود پیدا می‌کند.

مراقبت نکردن و دستکاری کردن زخم ممکن است منجر به ایجاد عفونت ثانویه شود.وی همچنین به ارائه راهکارهای درمانی این ضایعه پرداخت و اظهار کرد: پماد آسیکلویر و در مواردی استفاده از برخی کمپرس‌ها که روی تب خال قرار می‌گیرد، می‌تواند موجب تسریع در روند بهبودی شود.دکتر عابدینی در پایان با اشاره به امکان ابتلا به شایع‌ترین ویروسهای فصلی، جلوگیری از فراگیر شدن بیماری‌های ویروسی را ضروری دانست و اظهار کرد: آبله مرغان بیماری ویروسی شایع فصل زمستان است. در تابستان هم با ویروسهایی مواجه هستیم که از طریق گوارش انتقال پیدا می‌کنند، مانند آلودگی‌های غذایی.درمان به هنگام این بیماری‌ها نقش مهمی در جلوگیری از پراکنده شدن این بیماری‌ها دارد.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت