نایت ملودی » سلامت » سلامت خانواده » پوست ، مو ، زیبایی » چگونه لکه های جوش و آکنه را از بین ببریم؟
لکه جوش و آمنه
لکه هایی که بر اثر فشار دادن جوش ها به وجود می آید و باعث کنده شدن جوش یا آکنه می شود تبدیل به لکه های دائمی روی پوست می شود که به سختی از بین می رود. در این مطلب به چند درمان خانگی رفع لکه ها اشاره خواهیم کرد که خواندن آن می تواند مفید باشد.
▪ پنبه آغشته به آب لیمو به صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود. در صورت ایجاد سوزش، آب لیمو را با کمی آب و یا گلاب رقیق کنید. استفاده از این روش هفته ای ۴ بار نتیجه قابل توجهی دارد.
▪ مایعی با پودر صندل و گلاب و ۲ تا ۴ قطره آب لیمو آماده کنید و روی صورت و گردن بمالید و بگذارید کاملا خشک شود، سپس با آب سرد بشویید. این کار را هفته ای ۲ بار تکرار کنید.
▪ با استفاده از پنبه کمی آب خیار را روی صورت بمالید. در فصل تابستان این کار را می توان به طور روزانه انجام داد تا به خنک شدن پوست و سفت شدن منافذ کمک کند. آب خیار برای شادابی پوست موثر است.
▪ یکی از روش های خانگی دیگر برای درمان لکه جوش استفاده از سیب له شده با چند قطره عسل است. این ماسک را به پوست بمالید و پس از ۱۵ دقیقه بشویید. این کار باعث روشن شدن پوست و سفت شدن منافذ می شود.
▪ مقدار کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و بگذارید کف کند، سپس به حالت گردشی به قسمت های لکه شده بمالید و سپس صورت خود را بشویید. حالت زبری جوش شیرین به از بین بردن لکه ها کمک می کند.
▪ پودر کافور مخلوط شده با روغن نارگیل را روی آکنه بمالید و پس از چند دقیقه بشویید.
▪ یک راه طبیعی برای از بین بردن لکه ها مالیدن پالپ میوه روی آکنه ها و شستن آن پس از ۲۰ دقیقه می باشد. اسید میوه و کلاژن موجود در میوه به خصوص پاپایا (نوعی میوه)، پرتقال و آناناس در رفع لکه آکنه مفید است.
▪ چیزی که نباید فراموش شود این است که به هنگام رفع لکه های آکنه باید مصرف آب را بالا ببرید تا به روند رشد پوست جدید کمک کند.
نظرات
23 آگوست 2013 :: ساعت 19:34
رها صفا

با سلام و عرض ادب خدمت نویسنده محترم این تاپیک.
خواستم علت ماندن جای جوش سفید و قرمز را بدانم
من هر بار با شروع عادت ماهانه ۱عدد جوش رو صورتم درمیاد و جاش به صورت چاله قرمز میمونه.چاره چیست؟
ممنون میشوم اگر ممکن هست درمورد قارچهای دور لب هم بنویسید
با تشکر

30 نوامبر 2013 :: ساعت 17:58
غزاله

مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسی از مطالب خوبتون…

نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت