نایت ملودی » اخبار » کند و کاو » قدردانی رییس مرکز اهدای خون سوریه از ایران

قدردانی از اهدای خون

وی روز سه شنبه در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا، افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف به کشور و مردم سوریه کمک کرد و ما نمی توانیم این امر را انکار کنیم.
او تصریح کرد: مردم سوریه کمک هایی که ایران به آنها کرده را هرگز فراموش نخواهند کرد.
رییس مرکز بانک اهداء خون سوریه، با اشاره به روند اهداء خون در این کشور گفت: تاکنون روند خوبی را در این زمینه شاهد بوده ایم و توجه مردم به این مساله نشان از داشتن حس مسئولیت در برابر ملت و ارتش سوریه در شرایط بحران کنونی است.
بسام عید با تاکید بر اینکه هیچ کمبودی در گروه های خونی خاص وجود ندارد، اظهارداشت: به دلیل اینکه نمی توانیم خون را برای مدت طولانی ذخیره کنیم، متناسب با نیاز از مردم خون دریافت می شود.
وی افزود: روزانه در مرکز دمشق ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد خون از مردم تهیه می کنیم که این مقدار در همان روز مصرف می شود و از این میزان حدود ۱۵۰ واحد تبدیل به فراورده های خونی می شود.
او گفت: از خون های دریافت شده مطابق استانداردهای بین المللی محافظت می شود و تنها از کسانی خون دریافت می کنیم که مشکلی از بابت بیماری های خونی نداشته باشند.
مدیر مرکز بانک اهدای خون سوریه مشارکت مردم به صورت خودجوش و داوطلبانه برای اهدای خون را یک افتخار در شرایط کنونی دانست و افزود: شعار اهداء کنندگان خون قهرمان هستند شعار امسال مرکز بانک خون سوریه است.
بسام عید تصریح کرد: با وجود شرایط بحرانی در کشور تا کنون برای تامین واحدهای خونی نیاز به فراخوان نبوده اما در صورت نیاز و در مواقع خاص قطعا از طریق رسانه ها و جراید مردم برای تامین نیازهای خونی دعوت خواهند شد.
وی با بیان اینکه میزان اهداء خون در بحران جنگ سوریه تغییری نکرده است، گفت: مردم به وظیفه خود عمل می کنند و در این زمینه احساس مسئولیت دارند.
بسام عید خاطرنشان کرد: برای اطمینان از سلامت خون های اهداء شده، از پیشرفته ترین دستگاه های پزشکی استفاده می شود و آزمایش های لازم در زمینه عاری بودن واحدهای خونی از هر گونه آلودگی به عمل می آید.
وی گفت: در کل کشور ۲۵ مرکز اهدای خون داریم که نیاز بیمارستان های دولتی و خصوصی را برآورده می کند و هیچ کمبودی در این زمینه تا کنون شاهد نبوده ایم.
او درباره نحوه تامین خون در نقاط مختلف سوریه، گفت: بیمارستان ها بر اساس نیاز خود نمایندگانی را به مراکز اهداء خون اعزام می کنند و از این طریق نیاز آنها برطرف می شود.
وی افزود: ما برای مناطق جنگی خون تامین نمی کنیم و فقط بر اساس درخواست بیمارستان ها، خون مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می دهیم.
بسام عید همچنین به حمایت های ایران از مرکز بانک خون سوریه اشاره کرد و گفت: کیسه های خونی که در این مرکز مورد استفاده قرار می گیرد ساخت ایران است و ما برای تامین تمامی نیازهای خود در این زمینه یادداشت تفاهمی با جمهوری اسلامی خواهیم داشت.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت