نایت ملودی » اخبار » کند و کاو » بارش پراکنده در۱۲ استان تا روز شنبه!

باران

به گزارش افکارنیوز، عبدالرضا امیدوارشهری مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی کشور در ۳ روز آینده اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی در ۳ روز آینده حاکی از این است که در برخی نقاط جنوب شرق کشور، ارتفاعات زاگرس جنوبی و نوار شمالی کشور و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مدت پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل، وزش باد نسبتا شدید همراه با گردوخاک بوده که موجب کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی در استانهای خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان خواهد شد؛در این مدت به سبب افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق، پدیده گردوغبار رقیق در برخی نقاط جنوب غرب رخ می‌دهد.

امیدوارشهری گفت: خلیج فارس و دریای خزر در ۳ روز آینده مواج خواهند بود و دریای عمان نیز در روزهای جمعه و شنبه مواج خواهد بود. در دو روز آینده در برخی نقاط استان کرمان و جنوب استان سیستان و بلوچستان، رگبار نسبتا شدیدی رخ می‌دهد که به سبب آن آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، سمنان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان، در دور روز آینده بارش پراکنده و رگبار را تجربه خواهند کرد.

استان‌های تهران و البرز نیز امروز بارش پراکنده را تجربه می‌کنند. بیشترین دمای هوای تهران از امروز تا شنبه بین ۳۷ و ۳۸ درجه و کمترین دمای هوا در این مدت نیز بین ۲۴ و ۲۵ درجه متغیر خواهد بود.

نظرات
نام و نام خانوادگی  
آدرس ایمیل  
آدرس سایت